Flytt.

3kommentarer

Jahapp, då har vi flyttat igen. För er som inte är insatta in min komplicerade boendesituation så ska jag berätta det för er. Det är nämligen såhär att vi har sålt huset på Böleäng (sorligt, men tyvärr sant) och eftersom att jag inte har någon lägenhet och mamma inte skulle få tillgång till sin nya lägenhet förens två veckor senare så gick flyttlasset till mormor. Mamma fick sin lägenhet i fredags iaf, så nu har vi flyttat in alla saker till Teg och nu ska jag bo där i en månad innan jag får min lägenhet.

Flytten gick som den skulle, nästan i alla fall. Alla kom hem oskadda förutom jag, och jag hade inte ens hjälpt till att bära. Jo, lite grand, jag fick ta de lätta sakerna. Bland annat bäddmadrasserna. Bror min tyckte att jag kunde ta båda samtidigt, men jag hade ju inge händer kvar, så jag frågade vart han tyckte att jag skulle ta den. Han svarade "på huvudet" Sagt och gjort. Han slängde madrassen på huvudet på mej och jag hör hur nacken knäcks. Men ingen fara med mej för stunden, men ont gjorde det och jag kunde inte vrida huvudet på två dagar.

Vad har hänt mera sen jag skrev sist? Inte mycket faktiskt, livet flyter på och för närvarande händer det inte särskilt mycket.
Var i alla fall hos tandläkaren i måndags. De var imponerade. De sa att det var ytterst ovanligt att det kom folk till dem som inte hade några lagningar. Stolt som jag är så har jag aldrig någonsin haft ett hål, men jag äter å andra sidan inte godis eller glass heller.
Sen så har jag även varit hundvakt de senaste två dagarna åt en Drevervalp på 10 veckor. Hur söt som helst, men gråter hela tiden, stackarn saknar sina syskon och mamma. Det är nämligen så att de fick hem den i söndags, och i vanliga fall tar man en valp redan vid 8 veckor, så den här valpen har fäst sej vid sin familj mer än den skulle ha gjort om de tagit den efter 8 veckor.
Har även gått på cirkus. Vi hade fått gratis biljetter från Barncancer föreningen, så man var ju som tvungen att gå ;) Nämen det var ganska roligt faktiskt, inte varje dag man går på cirkus faktiskt.

Suck, detta var ett tråkigt inlägg känner jag. Faktum är att glädjen som jag kände förra veckan är lite borta nu. Jag går och väntar på att något ska hända, men det gör lixom aldrig det. Man ska då alltid måsta ta saken i egna händer. ;) Mamma kommer hem från Åre imorgon och hon är bra på att få saker att hända, så jag tänkte att hon skulle hjälpa mej på traven lite grand.

Inget Sex and the city blir det ikväll. Kanalerna fungerar inte efter flytten. Vad gör man utan teve och dator?

3 kommentarer

Emy

27 Aug 2008 17:07

Jag kan gärna dela med mig lite av mitt godis beroende och hål=P

Mattias

31 Aug 2008 11:37

När hade du tänkt skriva om första dagen (kvällen/natten) på jobbet då? Jag har ju suttit här och väntat i flera dagar! :(5

Mattias

31 Aug 2008 11:42

När hade du tänkt skriva om första dagen (kvällen/natten) på jobbet då? Jag har ju suttit här och väntat i flera dagar! :(5

Kommentera

Publiceras ej