Komplicerade killar...

1kommentarer

Jag som alltid har trott att tjejer var mest komplicerade. I går blev jag motbevisad. Antingen hade du bara en dålig dag, eller så är det så att du är himla komplicerad helt enkelt. Men jag bryr mej inte, du får fundera ut hur du vill ha det och inte ha det med dina relationer bäst du vill.

Lördags var det utgång iaf. Börjar bli lite utav en vana att gå ut på lördagar. De är inte lika kinkiga med åldersgränserna längre, så man kommer lätt in på 23 även fast man är 19 eller äldre. Ganska roligt faktiskt för då blir det mer blandade åldrar och man stöter på fler än de som man känt i typ hela sitt liv.

Vi började iaf festkvällen med middag hemma hos mej. Det var jag, Lenita, Mattias, Madde, Christian, Julia och Carris. Mattias och Lenita lagade maten efter ett gott recept som Mattias hade. Det bestod av kyckling, tomat, lök, paprika och champinjoner. Allt detta låg i marinad medans det bakades i ugnen. Blev hemskt gott, lätt ett recept som jag kommer att stjäla. Senare sjöng vi lite singstar för omväxlings skull ;) och vid halv elva tiden gick vi in mot stan. Efter många om och men slutade vi på Olles där jag träffade en kär gammal vän. Vi pratade, dansade och hade roligt. Det var en bra kväll. Förutom att jag blev hemskt frustrerad av en viss kille, men jag har lätt för att koppla bort sånt där och inte bry mej, det är nog en utav de goda egenskaperna jag har.

Idag var en sånn här typisk bakisdag. Vaknade upp, klarvaken, kring tio. Mamma blev förvånad över att se mej uppe ur sängen så tidigt på helgen. Jag tog ett glas juice och la mej i soffan och kollade på teve. En halvtimme senare sov jag igen. Julia kom förbi och vi pantade lite burkar, slängde lite glas från gårdagen också for vi en sväng på Expo och fördrev tiden.

Åkte till Johanna senare på kvällen och såg på WallE med hon, Johan, Sandra och Jasse. Det var trevligt att träffa lite "nytt" folk. Även fast jag har känt dem sen i sjuan, så har vi inte umgåtts sen evigheter tillbaka. Jag och Johanna bestämde att vi skulle träffas någon dag och ta en fika och prata lite gamla minnen å sånt ;)

Måndag imorgon. En ny vecka fullt med nya jobb att söka. Ska ringa till Micke och Angelika och kolla om de har några lediga tjänster på deras jobb. I veckan ska jag även vända tillbaka dygnet och försöka ta tag i mitt liv och inse att jag inte har sommarlov längre. Tanken är att jag ska upp och träna 06.30 tis,ons,tors och fre. Vi får se hur det blir med den saken.

Godnatt

1 kommentarer

Emy

18 Aug 2008 19:35

Vad roligt du oxå kommit igång=D

Kommentera

Publiceras ej