Umemodellen

3kommentarer



I lördags när vi skulle gå hem från krogen var det en kille som haffade tag i mej och frågade om jag var intresserad av att bli fotad. Och jag tänkte: "va fan är det här för äckel" Men han såg bra ut. hade iofs inte med saken att göra men... Hursom helst visade det sej att han jobbade för Umemodellen och han tyckte att jag hade rätt look för att ställa upp som modell.

Kanske, kanske inte?

Jag har alltid drömt om att bli modell, men har på senare tid inte tänkt så mycket på det. Anledningen till att jag skrev om detta just idag var för att jag fick ett sms av han som jag träffade i lördags där han frågade om jag fortfarande var intresserad. Nu ska jag skicka en bild på mej till honom också sen skulle de ha något introduktionsmöte för alla nya i höst.

Jag vet att jag är aningens risktagande när jag gör sånt här, lämnar ut mitt nummer till helt okända människor och skickar bilder till folk som jag inte ens vet om de talar sanning. Men shiit, man lever väl bara en gång, och det här kanske är min enda chans att bli modell. Om dom ens vill ha mej. Jag skrev tillbaka till honom att jag var lite osäker på om jag var vad de sökte efter, då fick jag svar tillbaka: ''det är klart du gör, annars hade jag väl inte frågat, eller hur?'' Hehe.

Jaa. Idag har jag i alla fall sökt jobb på Corona nattklubb. Jag ringde barchefen och sa att jag var intresserad, sedan skickade jag ett mail till han med personligtbrev och CV. I helgen ska jag prata med Angelika och fråga om hon kanske kunde lägga in ett ord åt mej på Harrys. Sedan på måndag ska jag skriva ett personligtbrev till Vattenfall och även kontakta lite fler barer runt om i Umeå. Bland annat tänkte jag fråga om de vill ha någon bartender F20 på Rex, inte för att jag har så höga förhoppningar om det, men man ska alltid sikta mot stjärnorna.

Det var nog allt för idag. Sex and the city om cirka 20 minuter, ska göra mej iordning för natten innan dess.
Godnatt.

3 kommentarer

catta

12 Oct 2008 15:39

Ja umemodellan finns och är seriös :)

cristoffer

16 Nov 2008 23:43

Hej

Hör gärna av dig om du är fortfarande intresserad



Mvh Umemodellen

Fotolasse

21 Mar 2010 06:45

Jag var med om att starta upp umemodellen och deras tanke är att alla skall få chansen att prova på att skapa bra bilder och lära sig av varandra. Det är ingen modellförmedling men det finns chanser att få prova på "riktiga" modell jobb såsom modevisning och modefotograferingar då med företagen i centrum som sponsorer. Umemodellen är en förening och inget företag och som Catta säger så är dom seriösa.

Kommentera

Publiceras ej