Glada bloggar

5kommentarer

Har börjat läsa en massa bloggar sen jag själv börjat blogga. Min deffinition på "en massa" är typ 3-4 stycken, men det är mer än vad jag gjorde förut då jag inte läste någon alls. Hur som helst så tycker jag att det är så roligt att det går så himla bra för alla. Tjejerna i Örebro verkar klara sej utan mej. Vet inte hur i helvete det lyckas med det, måste vara svårt, men de kämpar tappert ;) Det är kul att läsa om när folk är nöjda över sitt liv och när de känner att det har gjort rätt val osv. Att höra en massa tjat om allt som är dåligt och alla som beter sej illa, sånt har jag fått nog av. Säger inte att man aldrig får skriva sånt, för även den bästa har sina svackor, men det är så mycket roligare att läsa lyckliga inlägg. Ett konstaterande från min sida bara.

Idag har jag varit och skrivit på anställningspapperna. Fick veta vad jag skulle få för lön och lite sånna där saker som är viktiga att veta. Börjar trivias riktigt bra med chefen (känns konstigt att kalla någon det) han verkar vara väldigt humoristisk och hemskt snäll, så det känns bra att veta att jag inte behöver vara rädd för att ringa och fråga om något. Annat hade det varit om jag hade fått jobbet på O'learys. Ett tag ville jag ha det jobbet jätte gärna, men nu känns det som att det här blir mycket bättre.

När jag sa hejdå till mormor idag så frågade hon vart jag skulle. Jag berättade att jag skulle på mitt nya jobb. Ni skulle sett hur det sken upp i ansiktet på henne: "nämeen OOOH så roligt!" utbrast hon. Hon visade ganska tydligt att hon tyckte det var jätte roligt att jag hade fått ett jobb, trots att hon är lite emot att jag ska jobba som bartender.

Snart börjar mitt helt nya liv. Ska jobba som bartender och fritidsledare, ska även försöka få ett dagjobb i form av ICA eller någon klädbutik eller dyl. Om lite mer än en månad så flyttar jag in i min enormt fina, bra belägna, lägenhet på Renmarkstorget mitt inne i centrala Umeå. Det är som en dröm att jag fick tag på den lägenheten. Hyran är inte särskilt hög, det är en fräch lägenhet med badkar, och det är en lagomt stor 2a. Man kan faktiskt inte få det bättre, det är jag helt övertygad om ;) Kommer inte släppa taget om den här lägenheten i första taget kan jag lova er.

Nu ska jag avsluta, ni fick er ett glatt inlägg idag också ;) Tänker avsluta med något fantastiskt roligt. Joo, det var såhär att mamma kom hem med en väldigt rolig sängannons från blocket idag:

Frun ska göra om sovrummet IGEN eftersom sängramen inte passar in längre. Den är klädd i vitt tyg, kommer från IKEA och den samlar en massa damm och katthår efter våra två katter. (Jag påpekade detta vid inköp, men vad vet jag om inredning) Efter en tvätt av tygeländet runt stommen så krympte det om man får ta i så man får skitsmak i munnen för att det ska passa. (Och det gör det ej ändå) Man kan stå ut med det tycker jag, men igen, vad vet jag????? Nu ska eländet ut (sängramen alltså, inte frun) och jag kan tänka mej att skänka bort eländet (igen, sängramen, inte frun) Det är bara ramen som ska ut, ej skjutbanorna (madrasserna) Allt tyg är nytvättat. Eller bytes mot något kul. (OBS Ingen fru. DET RÄCKER MED DEN JAG HAR)

Kanoon och skriva en sånn där annons. Sängen är såld för annonsen är borta. Undra om frun fick se vad han hade skrivit ;)

5 kommentarer

Julia

23 Aug 2008 00:15

HAHAHAHA! Världens bästa annons :)

Annie

23 Aug 2008 12:48

Det är mycket roligare att läsa glada inlägg ja, även fast det kommer in en tråkig en ibland :) Hehe, inte lätt att klara sig utan folk, men vi lyckas ändå ganska bra, så kommer nog bli ett bra år ändå ;) Känns som att hösten för en gångsskull kommer att gå fort;p



Och jaa, det var den bästa annons på länge som jag har läst:P haha! puss

Emy

24 Aug 2008 11:38

Härligt Zandra=D blev så glad av o läsa din blogg=D=D=D saknar daj pussssss

Annie

24 Aug 2008 12:15

Och det där om ABBA-musikalen som du kommenterade i min blogg om för evigheter sedan, låter som en bra ide ;D

Mattias Eliasson

26 Aug 2008 17:15

Haha, den här bloggen ska bli rolig att läsa tror jag

Kommentera

Publiceras ej