Yes! The job is mine :D

1kommentarer

Vänlige Oscar från Corona ringde och väckte mej idag med det glada beskedet att jag fick jobbet som bartender på Club Corona. Det känns inte verkligt än. Känns som att "varför tog han mej?" Mena jag sa ju ändå att jag var hörselskadad och att jag har benprotes, men berättade även att det inte skulle bli några problem och han verkade tro mej.

Börjar iaf jobba nästa fredag och jag känner på mej att det kommer att vara smockat med folk. Eftersom att nästa fredag är det premiär och alla studenter har kommit till stan. Men det blir nog kul. Nu måste jag bara rå-plugga drinkar. Glömde föresten fråga om de brukar servera Mai-Tai där, eftersom att han var så gullig och testade mej om jag kunde den på anställningsintervjun.

Nu har jag en början i alla fall, det är nog inget som kommer att räcka till hela hyran och mat, men jag har fått ett till jobb på torsdagar där jag ska jobba på en ungdomsgård för mellanstadieelever tror jag det var. Skulle få veta lite mer om det här jobbet till veckan.
Ganska sjukt ändå, skrev in mej på arbetsförmedlingen i början på augusti och skulle komma tillbaka 1 september, men som det känns nu så lär ju jag redan ha fullt upp med jobb innan dess. Känns bra i alla fall. Många säger att man typ aldrig får några jobb via arbetsförmedlingen, utan det är mer på kontakter och de man söker själv.

Nu har jag även fått tillbaka min mobil. Under tiden som den varit trasig har jag använt 3 andra mobiler, den ena bättre än den andra. Den ena kunde man inte läsa sms på, för att displayen var trasig. Den andra kunde man inte skicka sms på, för att den var dum. Den tredje var en exakt likadan mobil som min fast guld, lånad av pappa, den fungerade utomordentligt, men jag är glad att ha tillbaka min fina, rosa mobil.
De sa till mej, att eftersom att detta är tredje gången jag har den inlämnad så var det viktigt att jag hade sparat alla kvitton för tidigare lagningar, så nästa gång när den går sönder så skulle jag få byta till en helt annan mobil (och betala eventuell mellanskillnad) Men kul att dom sa det NU, för jag har ju självklart tappat/slängt bort alla kvittona och nu skulle det typ Kosta för att jag skulle få en utskrift av det. DUMT.

Men nu ska man väl gå och göra något vettigt av dagen. Äta frukost och gå på en promenad i regnet hade jag tänkt. Sen ikväll är det träning som vanligt, alltid lika spännande och få veta va för pass man ska simma. Den som lever får se.

1 kommentarer

Anonym

21 Aug 2008 21:50

GRATTIS TILL BARJOBBET!!! xD Jag är så stolt att iaf någon lyckas ta sig in i en bar! ...(nu har jag inte sökt än..men ska i helgen!)

Kommentera

Publiceras ej