SNÖÖÖ!!

3kommentarer

Nu har snön verkligen kommit på riktigt! Igår snöade det 1 dm. Det ser nu ut som på ett vackert julkort eller vykort, snö som täcker grenarna på träden, folk är ute och skottar och bilarna skrapas rena från is varje gång man ska starta bilen. Det är vinter helt enkelt och som alltid när vintern kommer är jag lycklig!

Det var länge sen jag skrev nu och det beror på att jag inte har något internet i min lägenhet, jag klarar mej fint, men det resulterar till att jag inte bloggar så väldigt ofta.

Det som har hänt sen senast är nog inte så mycket. Jag har varit på två tävlingar, där det båda gick skit bra och det känns att formen är påväg tillbaka. Har fått upp träningslusten igen och jag har som mål att träna ungefär 10 gånger per vecka, Den här veckan fick jag dock bara upp det till 8 ggr, men jag måste vänja mej att ränna till simhallen och gymmet HELA tiden! :P

Och hur går det med jobbsökandet? Det är relativt lugnt på den fronten måste jag medge, men senast som i fredags fick jag ett nytt jobb. Assistent jobb. Dock är det bara extra anställning (som alla andra jobb jag lyckas få tag i) men det är en början i alla fall. Sen så är jag nu inskriven i jobbgarantin vilket innebär att om jag jobbar mindre än 8 tim/vecka så får jag aktivitetsstöd som är 129 kr/dag, inte så mycket men det är mer än noll. :P

Det är svårt att få jobb när man inte har någon kvalificerad utbildning och om man dessutom är både hörselskadad och rörelsehindrad står man inte högst upp på listan direkt. Men jag kämpar och tycker till viss del att det är ganska bra att jag inte jobbar, för då har jag mer tid över till träning.

Nu ska jag ut i snön och fota det ljuvliga vinterlandet innan det töar bort.

Seeya!

3 kommentarer

suzi

16 Nov 2008 15:07

åhh vad mysigt med snö : ) här snöade det i morse, men nu är det borta igen : ( Det är bra att du kämpar på med jobbet för allt är bättre än ingenting! : ) kram suzi

Lina

16 Nov 2008 19:00

oj snö!? det är fortfarande 10+ här så det dröjer säkert med snön hehe. härligt att du uppdaerat, dethar vart dålig med det från din sida ;)



ja 10 träningspass i veckan, hur ska du hinna med det om du jobbar heltid? Vad är det för assistentjobb du fått då?

Sanna Sjöberg

19 Nov 2008 11:13

Hej Sandra!

Snö, det låter härligt! Här har det varit lite grådaskigt, men idag har vi faktiskt blå himmel här i Kalmar. Kul att höra att simningen går bra, jag blev ruskigt imponerad av ditt träningsprogram - tio pass i veckan?! Så mycket tid la inte ens jag ner på "min tid" ;P



Sedan ska jag rekommendera en helt fantastisk blogg (det gör jag till alla nuförtiden). Den är verkligen läsvärd, du hittar den på:

http://www.hejaabbe.com/

Kommentera

Publiceras ej