E.M.D och kollektivkänsla ;D

4kommentarer

Fredag 24/10
Dagen började med att jag klev upp ur sängen och gick ut i vardagsrummet och möttes av ett fönster som var öppet och en toadörr som också var öppen?! Trots att jag är bombsäker på att jag hade lämnat de båda stängda innan jag gick och la mej. Vilket mysterium. Har jag gått i sömnen? Eller rättare sagt Hoppat i sömnen? Eller hade någon varit inne i min lägenhet? Det lär jag få undra.

Jag var till arbetsförmedlingen och gick till biblioteket för att sitta vid datorn en stund. Sen kom pappa och hämtade mej, vi for på Expo och Rimi och handlade lite grejer. Det som jag for för att köpa glömdes totalt bort, får åka någon annan gång då.

Träning 17.30. Världens hemskaste träningstid, den resulterar till att man aldrig kan käka en trevlig fredagsmiddag med familjen eller kompisar, men men, vill man ligga på topp så måste man vara beredd att lägga ner tid också.

Efter träningen åkte jag hem och träffade min snygga granne i hissen, vi bytte några ord och frågade va han skulle göra på kvällen. Det var fest för hela slanten, vilket inte kom  som en överraskning (min granne tycker om att festa har jag märkt) Jag och Julia skulle också ''festa'', dock nykter men vi skulle ju och kolla på E.M.D. Jag gick för första gången på krogen sen jag flyttat in i min lägenhet :) Det var grymt skönt för vi kunde lämna jackorna hemma vilket innebar att vi slapp betala garderoben, sweeet!
E.M.D var bättre än jag trodde. Är inget jätte stort fan av dom, men jag är grymt kändisKåt, så jag fick mej en kram av Mattias och Danny, men Snygg-Erik hann försvinna ur sikte innan jag hann fram.

Det var kul att kolla på dem, men nyktra som vi var så var vi rätt nöjd efter två timmar på O'learys så vi traskade hem till mej igen. Sjöng lite singstar och skulle just avsluta kvällen med ''Imagen'' när det ringer på dörren. Jag kollar på klockan: 03.10, vem fan kommer nu?!
Det visar sej vara min grannes fyllon till kompisar som kommit på besök. Efter ett tag kom även min granne in och joinade dom, då tog jag tillfället i akt och gick och kollade på hans lägenhet, precis likadan som min, fast spegelvänd, lite större sovrum också.

Dom var roliga, som vi skrattade jag och Julia. Sjöng singstar gjorde dom, provade min kjol, ''lagade'' ventillationen, spillde ut en massa öl och stal min kruka. Det roligaste var ändå när en kille frågade om jag var blond för två dagar sen. Faktum var att det var EXAKT två dagar sen jag färgade håret då, så jag frågade hur han visste det. Då var det hans momor som hade sagt att det bodde en söt blond tjej på 3:e våningen som hade färgat håret svart, vilket hon tyckte var hemskt onödigt. Jag har mina aningar att det var dels därför, plus att jag hade pratat med min granne tidigare, som gjorde att dom plingade på klockan 3 på natten.

Till slut slängde jag ut dom, för dom blev för jobbiga. En hotade jag med att ringa polisen om han kom in i min lägenhet en gång till, då hade han redan knuffat till mitt bord så det var stearin överallt, tappat ner mina singstar-mickar i golvet otaliga gånger och spillt öl över halva golvet typ, därför ville jag inte riskera att mer skulle förstöras, så han blev portad.

Zandra ''Jag känner mej som en jävla småbarns mamma''
Grannen ''Jaha, är jag småbarnspappan då?!''

Men i det stora hela så var dom roliga, så jag gick och la mej med ett flin på läpparna. Det kändes lite som att bo på kollektiv igen, för till slut plingade dom inte ens på dörren och tjavade bara in i lägenheten, trots att dörren var stängd.

Nu har ni fått läsa lite om min fredag, nu ska jag gå och vara social med min pappa.
Seeya!

4 kommentarer

stina

26 Oct 2008 16:53

HAHAHAHA:D

stina

26 Oct 2008 19:02

Såg du repriset nu?:D

stina

29 Oct 2008 09:14

ellerhur! o var är MIKE?! kunde inte heller se igår:S kände att mormor skulle få se sitt program. men jag SKA se reprisen på söndag:D Joo, jag har smsat dig. fått de?:D

Maowlin

12 Nov 2008 09:03

Hej! Hoppas läget är bra med dig, var ju ett tag sedan vi hördes ordentligt tycker jag (; Ville mest bara tacka för de fina kommentarerna jag fick när jag var i Sydafrika. De värmde och peppade! Låter onekligen kul att du hamnat på ett nytt kollektiv (; Är det fortfarande så? Kram!

Kommentera

Publiceras ej