Dagarna kommer..

1kommentarer

... och dagarna går. Just nu fördriver jag mina dagar med teve och dator. Gör ingen nytta alls. Känner mej så himla dålig som inte lyckats hitta ett jobb som jag kan leva på, om sanningen ska fram så har jag ju inte ansträngt mej särskilt hårt heller. Var på arbetsförmedlingen förra veckan och hon bedömde mej som ''självständig''. Inte vet jag, men hon tyckte väl att jag klarade av att söka jobb själv, eftersom att jag redan har två anställningar. Fast såhär i efterhand så hade jag faktiskt hoppats på mer hjälp från dem, hjälp att skriva brev, hitta jobb osv.

Nått mer som jag ägnar min lediga tid åt är att träna, såklart! Det går faktiskt riktigt bra nu. Simningen går hur bra som helst och jag har inte känt av axelproblemen som tvingade mej att ta uppehåll förra säsongen. Tekniktipsen av mina tränare har räddat min karriär ;) Känns skit kul att vara peppad till träningarna och vara nöjd över prestationen när man går hem.
Styrketräningen har jag även kommit igång med, skaffade kort i måndags, så nu ska jag komma iväg 3-4 gånger i veckan hade jag faktiskt tänkt. Jag och brudarna körde efter simningen i måndags. Var faktiskt kanoon, för då var man redan uppvärmd och Madde kläckte ur sej något klokt att ju mer man tränar ju mer taggad är man till att träna ännu mer. Låter kanske konstigt för vissa, men helt självklart för andra. Jag höll med henne i alla fall.

Ååå, juste, nu är det bara 3 veckor kvar tills jag flyttar. Fast när jag skriver ut det sådär så känns det som en himla lång tid, men jag vet att tiden kommer gå fort. Den har en förmåga att göra det på senare tid. Jag längtar så galet mycket. Ska bli så skönt å kunna komma och gå som man vill, inreda precis som man vill och bjuda hem folk när man vill. Bara få göra som man vill helt enkelt. Åh, jag ska skaffa en guldfisk :) Det ser jag framemot. Min kloka mor har avrått mej från att skaffa katt eller hund, av den enkla anledningen att man blir så låst när man har någon man måste ta hand om 24/7. Är ganska glad faktiskt att jag äntligen lyssnade på mamma, för jag vet att jag kommer vilja åka utomlands ofta och vem ska då ta hand om mina pets? Men en guldfisk, den är fin, självroande och framför allt billig. Så va fan gör det om jag råkar ta dö på den? Då är det bara att köpa en ny :) Hehe, så talar en sann djurvän.

Jag känner att jag har ett stort pengarbehov just nu. Vill ut och shoppa nya kläder och skor. En jacka skulle inte sitta fel heller. Måste ju ha lite nytt till hösten, det tillhör. Påtal om hösten så är den verkligen kommen nu. Blå himmel, sol, löven börjar skifta färg och det är svinkallt. Den här tiden borde jag verkligen ta vara på. Gå ut på promenader med systemkameran :) Nånting vettigt kan man ju fördriva tiden med och jag anser det vara något vettigt.
När jag får pengar ska jag även fara ner till Örebro och hälsa på brudarna, ta med Mia ut på krogen :) Sen ska jag hälsa på min älskade idol nere i Stockholm. Känns tråkigt att hon har lämnat Umeå nu, but i know she will be back ;)

Det var allt för denna gång.

See ya later!

1 kommentarer

Emy

11 Sep 2008 06:57

JA du måste försöka komma snart=D=D saknar daj=)

Kommentera

Publiceras ej