Fattar dom inte?

8kommentarer

Blir ett kort inlägg idag. Är bara tvungen att skriva av mej lite.

Igår på träningen blev jag utstirrad. Det tillhör iofs vanligheterna, men igår var det enormt. En tjej stod och glodde så man trodde att ögonen skulle trilla ut ur huvudet på henne. Hon hämtade sin mamma och pekade på vad det var som var så intressant. Så kom mamman och stirrade lika mycket hon.

Det är okej när ungar kollar, för dom vet inte bättre, men när vuxna gör det blir man irriterad och tappar snabbt tålamodet. Dessutom så kunde mamman ha tagit bort ungen i det här fallet och förklarat för ungen att alla inte ser likadana ut, och det finns dom med handikapp, men dom är lika mycket värda för det. osv osv. Bara för att jag har ett ben som ser konstigt ut så vill inte jag bli utstirrad som en apa i en bur, hade jag velat det, så hade jag satt mej där.

Vad som gjorde mej mest irriterad idag på träningen var att mina kära tränare tydligen tyckte att det var helt okej att hon stirrade och att hennes mamma inte gjorde något åt saken. ''Du får ju bita ihop'' och ''lite får du ju tåla'' fick man höra. Men nej!! Någonstans måste jag få sätta min gräns och dom har absolut ingenting att säga om saken för dom vet inte hur det känns att ständigt ha blickar på sej så fort man tar av sej protesen.

Oftast försöker jag att ignorera folks blickar, men efter att ha levt med detta i 7år så har jag rätt att tappa kontrollen ibland, det har vi alla som har någon typ av synligt handikapp. Jag tycker att dom som inte vet någonting om situationen ska inte heller yttra sej. Det är okej att fråga, men man kan inte komma och säga att jag ska göra ''si och så'' när sånna här situationer uppstår, för det är enbart jag som avgör hur jag ska reagera på en sådan sak.

FÖRSTÅ!!!

8 kommentarer

Julia

27 Sep 2008 16:05

JAG FÖRSTÅR!!!!!!!! Dessa tränare bör börja tänka, verkligen. Taktlöst naaaanting.

Annie

27 Sep 2008 17:00

Jag förstår inte hur det är att bli uttittad, men jag vet att det inte är så roligt:( Och tränarna borde väl ändå vetat bättre?!

carro

27 Sep 2008 17:05

gud vad irriterande!! vad tränar du?

kram!

Emy

27 Sep 2008 17:24

Ja håller med dig ok att barn kollar men VUXNA?? HALLÅ??? håller med dig helt o hållet jag hade gått fram o sagt till om jag varit där=D=D=D

Sanna Sjöberg

27 Sep 2008 23:52

Trist att det fortfarande finns folk som inte har något vett alls. Jag kan delvis förstå känslan, jag har väl upplevt det fast på ett annat sätt...lovar förklara nån gång. Men man vill ju inte ha stirrande eller något medlidande, man vill ha FÖRSTÅELSE!

Lina

28 Sep 2008 00:23

men du skulle gått fram och säga direkt "okej att du inte haft tillräckligt bra barnuppfostran på din unge, det kan jag förstå. Du är alltså ingen bra mamma som inte pratat med henne om det här. Men vill DU nåt?"

Emy

30 Sep 2008 18:09

Haha har delat upp nu till daj o ändrat till burka många va snabba att rätta mig=P hmm d där med bra tvsmak kan vi väl diskutera om ;-) Saknar daj(K)

Angelika.E

30 Sep 2008 22:57

Blev måttligt irriterad när jah läste ditt inlägg ! Du skull ha gått fram o fråga va de är som är så intressant .. skämmes tame faeeen !



Kramar från Johan Hagbergs Angelika =P

Kommentera

Publiceras ej