Man får ju skämmas!

5kommentarer

Det är fredagkväll och jag har inga planer alls. Det är ju pinsamt, men Julia hade planerat in middag fast hade dubbelbokat, så då flyttade vi det till senare, så här sitter jag nu. När man har tråkigt så måste man roa sej och det lättaste och lataste sättet att roa sej på nu för tiden är internet, kolla runt på olika sidor, spela spel och chatta.

Det råkade vara såhär att just idag så var jag hemskt sugen på Langos, så jag gick in på google och googlade på det och fick fram ett recept som jag ska göra i morgon. På samma sida fanns det ett test om hur länge man kommer att leva. Tråkigt som jag har så svarade jag på endel frågor och slutsattsen blev: BMI på 17.99 (har ingen aning om vad man SKA ha för att vara sund) en massa andra siffror också om hälsa, socialt, kropp, sport, livsstil osv. 84,3 år gammal kommer jag alltså att bli och jag har 76% kvar av mina totalt 30802 dagar kvar att leva. Jag kommer alltså att dö 2072 06 10. Blir spännande att se om det verkligen stämmer, vore fränt ändå :) Avslutligen stod det Carpe Diem.

Carpe Diem, finns inget finare uttryck tycker jag. Fånga dagen, ja, det ska man göra. Alla som ser tillbaka på händelser och tänker ''det blev inte så jag hade tänkt'' eller ''är besviken för att jag/dom gjorde si och så''. Ni fattar vad jag menar. Finns ingen mening med att ångra något. Allt blir vad man gör det till och man har ingen annan än sej själv att skylla. Ingen kan styra över någon annans liv, lika lite som man kan försöka göra en person till någon den inte är. Alla har rätt att få välja sin egen väg och fatta egna beslut. Men blir det fel så kan man inte ta ut det över någon annan och skylla sina misstag på andra.

Man ska alltså fånga dagen, men om den inte blir som man tänkt sej, så får man helt enkelt försöka nästa dag ;) Det viktigaste är att man provar sej fram.
Jag kan inte påstå att jag har fångat min fredagkväll direkt. Då provar jag imorgon istället ;)

Okej, det var allt denna tråkiga fredagkväll. När man har tråkigt har man tid att bli djup och fundera över livet. Det är nyttigt att ha tråkigt (jag säker på att alla har hört detnågon gång från sina mödrar) och börjar faktiskt inse att det ligger något i det.

Remember: Carpe Diem!

5 kommentarer

Julia

13 Sep 2008 11:16

Dåligt av mig att dubbelboka, men jag tänkte ikväll..kan det inte vara du och jag då? Även om inte Madde är med?!? Men jag avslutar med att säga att du är en klok flicka :)

Lelle

15 Sep 2008 21:18

lelle

15 Sep 2008 21:21

Där stod det ju inte mycket :) men här kommer mera ;) Zandra! jag har faktiskt aldrig hört det av min mor...inte av någon faktiskt..men jag har haft många tråkiga stunder i mitt liv i alla fall :) Ville bara tala om det för dig :D Puss å Hej!!

Astronauten

15 Sep 2008 21:28

Hej! Jag undrar om du skulle kunna tänka dig att ägna en minut åt att vara supersnäll mot mig och rösta på mig i den här fototävlingen



http://microsites.nokia.se/6220/index.php?thanks=1#/grid/1/-1/votes/5185986



Vore hur snällt som helst och det skulle göra mig jätteglad! :D



PS. Du kan även vinna en mobiltelefon när du röstar :)

Annie

16 Sep 2008 22:14

Men jag, till skillnad från Emy, vill inte blotta mig om hur jag kommer se ut på baldagen, eftersom att det inte finns många bilder på mig och urval av klänningar och sånt :) så du får vänta till baldagen:) Och hon var jättetrevlig och hur bra som helst;) Är mycket nöjd med dem:)

Kommentera

Publiceras ej