Paralympics

6kommentarer

Nu har paralympics satt igång. Såg sammandragen från dagens tävlingar och även endel från invigningen igår. Är hemskt besviken över att vi inte får se mer av paralympics, med tanke på att när det var frisk-os så sändes det typ dygnet runt och Paralympics får en halvtimmes sammandrag per dag. Vadå jämställt samhälle?

Blev hemskt stolt i alla fall när jag såg att ingen mindre än min simmarkompis Anders Olsson var fanbärare för Sverige. Men det är klart, är man bäst, så förtjänar man det bästa :D
Var kul att se Christoffer också. Svenskt rekord med 12 sekunder, snacka om att grabben är grym! Förstår dock inte hur de andra kan vara i hans klass, för de vevade med armarna helt obehindrat och vissa sparkade lite med benen också. För er som inte vet så har Christoffer bara en arm, så för mej känns det ganska knäppt att de var i samma klass.

Direktsändning från simningen nästa söndag. Då ska jag sitta bänkad framför teven och se om det är några européer som man känner igen.

6 kommentarer

Maria

07 Sep 2008 21:17

jo klassningen kan man ju se på hur man vill..blir ALDRIG rättvist...tyvärr

Mattias

08 Sep 2008 11:48

http://player26.narrowstep.tv/assets/players/3206/html/player.html kanske du kan hitta något. Jag fick in en live-stream men jag vet inte om det var just det du var ute efter

Lina

08 Sep 2008 13:43

va? har det redan börjat? vet du om de sänt rullstolsbasketen och maraton? tack för tips på att svara bloggar btw, höll på att bli galen. Kul att du läser =)

Emy

08 Sep 2008 15:38

Jo såg det oxå är oxå djupt besiviken på sverige där. samma sak när d gäller deaf os sen då visar de ingenting alls=O

Maowlin

08 Sep 2008 18:30

Jo, visst är långdistans jobbiga - men vad gör man? För tillfället finns ju ingen annan lösning så länge jag går i skolan och han har fast jobb. Men vi får se, det löser sig en dag.



Jo visst är det himla trist att de inte visar nåt från Paralympic. Jag kan inte säga att jag tittar på det - men å andra sidan så tittade jag inte på 'vanliga' OS heller (; Du får hålla mig uppdaterad på vad som händer (;

micha

08 Sep 2008 22:17

Fan va dåligt! Det borde sändas lika mycket som frisk-os!

Kommentera

Publiceras ej