Patrik 1,5

0kommentarer

Var och kollade på bio ikväll med lilla Lino! Det var mycket trevligt å vi valde en bra film denna gång, nämligen Patrik 1,5 som ni kanske förstod på rubriken. Haha, sötare film får man leta efter. En riktigt lyckad budgetfilm av Sverige, finns dock inte många, men när det slår igenom så är det med bravur. Jag rekomenderar den :)  


Finns inte jätte mycket mer att skriva idag. Joo, kan berätta att jag var ju och jobbade igår. Det gick som vanligt =/ Jobbar som fritidsledare (för er som inte vet) på UG för 4-5. Nu är det såhär att två torsdagar i rad har jag och min jobbarkompis suttit och väntat på att barnen ska komma, men de har inte dykt upp. Igår fick jag reda på att de hade träning från 18-19 och UG börjar 18, därav bristen på ungar. Nu diskuterar vi att byta dag till onsdagar och passar perfekt för mej eftersom att jag uteblir från träningen varje torsdag, och onsdag är träningsfri dag, så jag jobbar hellre då :)

Igår satt jag och Simon och spelade Buzz. Så jag får alltså betalt för att spela tevespel. jaja, men jag klagar inte. Buzz var roligt, och jag regerade stort mot mina motståndare. Tycker lite synd om Simon, som förlorade hela tiden. Men samtidigt kan jag inte rå för att jag är en naturbegåvning på tevespel :)

Åhåå, påtal om ingenting. Jag och Madde hade en hemskt intressant konversation idag. Vi diskuterade nämligen hur man klarade sej utan mobiltelefon. Tänk så komplicerat allt måste ha blivit. Man skulle måste planera allt så mycket nogrannare och inte komma i sista stund och ändra sej. Man fick helt enkelt stå fast vid sina planer. Anledningen till att diskussionen kom upp var att jag hade glömt min telefon hemma, men, vad skulle jag ha den till om jag ändå skulle på bio? :P

Ja, man kan hålla på att diskutera för- och nackdelar med teknikens utveckling länge, länge, länge. Fast det är ingenting jag tänker göra nu, för det blir nog tråkigt att läsa om i längden. I stället tänker jag bortsa tänderna och lägga mej i sängen och läsa min oerhört spännande bok, som av en händelse råkar utspela sej där mobiltelefonen inte var uppfunnen ;)

See ya

Kommentera

Publiceras ej