Sjuk dator :(

3kommentarer

 

Min stackars lilla dator har dragit på sej ett virus. En dumming som den verkar vara svårt att bli frisk ifrån :(  Just nu jobbar jag febrilt för att rädda mina 9000 bilder som jag har fotat under tre års tid. Nu har jag pratat med farbrordoktorn och han ska försöka fixa den nästa vecka, blir troligtvist omformatering av hela datorn, men det gör ingenting, så länge alla mina kära bilder finns kvar så är jag glad :)

Som jag hatar teknik alltså! Fyfan! Man kan inteleva utan den, men ska man ha den så fungerar det ändå aldrig. Igår gav min mobil upp för fjärde gången. En sekunden är klockan 03.26 och det är den 6 mars 1980 och nästa sekund är klockan 15.03 och det är 18 december 1970. Så håller den på och byter datum och tid varje gång man återgår till startskärmen. Snacka om enerverande att aldrig kunna förlita sej på telefonen när det gäller klockan eller datum. Ujjeä!

Nog om de tekniska problemen. Igår hade jag stämt dejt med Lino på stan och till oss anslöts sej även Julia och Marianne. Vi gick runt på stan och kollade i butiker. En galleria i Umeå fyllde 25 år och det firades med en massa clowner, danser, ORMAR och ballonger... ballonger fyllda med HELIUM :D Zandra löööövs helium och Julia tyckte det skulle vara roligt att prova hur det var att prata med helium i lungorna istället för luft, som vi skrattade. Helium skänker många glada stunder ska ni veta, nästan så man blir beroende. Men, ballongerna tog slut och vi gick vidare på stan.
Det blev inga inköp pga för lätt plånbok, pengarna behövs till senare, så jag var duktig och motstod mina impulser.

Senare på kvällen åkte jag till Maddelino och vi gjorde en god middag och avnjöt den till indianmusik :O Madde har konstiga skivor hemma hos sej, men det blev ganska stämningsfullt ändå. Senare kom Julia, Marianne och Carro. Vi spelade spel och pratade. Dock så misstänker jag att jag sumpade stämningen lite för jag var så stressad. 22.30 började jag jobba nämligen, så jag hade inte tid att prata så mycket undertiden vi spelade, med Madde och Carro insisterade på att prata om livets alla problem medans jag höll på att bli vansinnig av stress. Vi får göra om det nån gång när jag inte ska jobba helt enkelt.

Det är nackdelen med att jobba sent, det är att när alla andra har kommit igång med sitt roliga, då måste jag åka. Men som tur är så har jag ett skit roligt jobb så när jag väl kommer dit så deppar jag inte längre :)

Nu ska jag avsluta och gå och läsa klart min bok :)

See ya!

3 kommentarer

Julia

21 Sep 2008 21:50

Lika bra att du stressar på dom, för jag blir då galen på att dom aldrig kommer till skott :P

Emy

24 Sep 2008 17:02

Man kan ta en frukt innan man går lr så bestämmer man sig för det bara=) Men d ee klart simning innan frukost ee nog inget jag skulle rekomendedra, en en promenad är helt ofarligt=)

Mattias

24 Sep 2008 18:19

haha, snygg bild! :D

Kommentera

Publiceras ej