Värt att fundera över.

1kommentarer

Sitter här, mitt i natten och funderar på lite smått och gott. Det som mest cirkulerar i mitt huvud just nu är hur det kommer vara att låsa upp låset till min egen lägenhet imorgon, hur det kommer att se ut när allt är klart, vad jag ska köpa på IKEA i helgen. Det kommer bli så spännande. Verkligen skit kul :) 

Anledningen till dagens inlägg är inte för att jag är särskilt mycket att skriva utan av den enkla anledningen att jag vill tacka alla förstående människor som kommenterade mitt förra inlägg. Nog för att jag tror att ni är förstående för att ni själva antingen vet hur det är att bli annorluna behandlad pga handikapp eller att ni lever nära inpå någon som är handikappad. Det är synd tycker jag att det bara är dom som utsätts för sånt som förstår. 

Vad ska man göra för att få folk som inte är drabbade att förstå? Hur ska man få handikappade att framstå som vilken människa som helst? När ska de runt omkring oss i samhället inse att vi är minst lika mycket värda och har precis samma känslor?

Jag tycker att det är "onormalheten" hos en människa som gör den intressant. Det är inte hur den ser ut, vad den har för kläder på sej eller hur bra den sjunger. Vi vanliga "dödliga" människor jämför oss allt för mycket med det idealet som teve och internet sänder ut. För att vara ärlig och nu får ni ursäkta mej, men jag finner inte tex Blondinbella särskilt intressant. Hon har ett liv som typ enbart kretsar kring hennes utseende. Kollar man på top-tio på bloggarna här på blogg.se så är det väl klart som faan att hälften av dem skrivs av fotomodeller. Vad är det för intressant med att se bra ut, det har absolut ingenting med hur man är som person att göra.

Jag tycker att det ska vara sakerna man åstakommer med livet som folk borde tycka är intressant. De verkliga prestationerna borde intressera folk så mycket mer. Deras bloggar borde ligga på top-tio, men istället väljer vi att läsa om mode, vilka kläder blondinbella har på sej idag och vart hon har köpt dem, så alla hennes läsare kan gå och köpa likadana och vara blondinbella-look-a-like allihopa.

HAHA, jag ska aldrig börja skriva sånna här inlägg. Det slutar alltid med att jag kan skriva en hel novell om ämnet, men med risk för att tråka ut mina få läsare så väljer jag att säga godnatt nu. Men erkänn att det är ett rätt så intressant ämne?

1 kommentarer

Maowlin

01 Oct 2008 16:42

Helt klart att det är ett intressant ämne, och jag måste då hålla med dig. Läste blondinbellas blogg för ett tag sen. Gäsp. Väldigt mycket hype - för absolut ingenting. Jo, jag ska försöka hitta mig en dator som jag kan sitta vid lite då och då. Eftersom jag inte får lov att gå ut på kvällarna så känns det ju att det hade varit trevligt om det funnits en dator på hotellet (; Hur blir det med nyår förresten? (; Lycka till med lägenheten!

Kommentera

Publiceras ej