Dumma aska

5kommentarer

Vilken katastrof. Tänka sej, jag har alltid tänkt: "va coolt om en vulkan skulle få utbrott" Men aldrig har jag då tänkt att det skulle drabba världen så här mycket. Och först nu inser man hur beroende man är av flygtrafiken. Det är jag i alla fall. Tanken är att jag ska åka till Jonas på torsdag, med flyg givetvis. Håller det här i sej får jag nog stanna hemma verkar det som.

Det kostar sas 160 miljoner kr/dag att ha flygplanen på marken, jag kan bara tänka mej vilket kaos det ska vara och vilka otroliga förluster dom kommer att få pga det här vulkanutbrottet.
Jag satt och kollade på Agenda igår, en extra sändning med allt som har med utbrottet att göra. Var ganska bra faktiskt, då fick man svar på en massa frågor som har bubblat upp i huvudet under dom senaste dagarna. Det ända jag inte fick svar på är om jag kan åka till Jonas, man får helt enkelt vänta och se...


Helgen som var var jag i Piteå på årsmöte för barncancerföreningen. Anledningen till att jag åkte med var för att ordföranden tyckte att det skulle vara bra om han kunde "visa upp mej", så att alla vet vem det är som jobbar på kansliet. Men jag åkte ändå inte för att jobba, utan för att bo på hotell, äta god mat, umgås och bada på piteåhavsbad. Men eftersom att det var årsmöte så passade jag på att få lite frågor besvarade och tog på mej lite mer arbetsuppgifter, så jag förenade nytta med nöje och fick ut mycket bra av helgen.

Nu är man tillbaka på jobbet och det är en ny vecka. Jag har absolut inga planer för veckan, förutom de vanliga rutinerna: Jobba och träna. Och förstås så ska jag ju till Oskarström på torsdag (om askan skingrar sej över sverige snart)

hej dooo

5 kommentarer

Stina

19 Apr 2010 12:55

Aahh.. jobbigt det där!! Emil syster sitter fast i Turkiet, hon har varit i Afrika, och skulle flyga hem, men kom bara till turkiet. Hon har fått en ny flygtid, om en vecka?! Har hon tur så får hon komma hem tidigare. Alla hotell o skit är fullbokad, så hon sitter där på rumpan utan säng:S usch såå jobbigt! Hon kunde iallafall ringa hem och be om pengar : ) Snacka om äventyr:p tur att de är 10 st i gruppen, så hon inte är ensam. Nu kommer det tydligen ett nytt moln:S usch! Jag åker ju om 18 dagar!! då jeflar ska de vara borta!:p



Va bra att helgen i Piteå var bra!:D

Emy

19 Apr 2010 19:30

Ja satans aska, norrland o arlanda hade ju öppet idag men arlanda ska iaf stänge igen ikväll, jobbigt o hålla på fram och tillbaka och ingen vet ngt ungefär. Bara att vänta och en väldigt frustrerande väntan!! Men vi får hoppas åt varandra=)

Vad roligt en helg i piteå, att göra både nytta och ha skoj är alltid bra=) Vad blev det mer för uppgifter då??

Stina

20 Apr 2010 16:54

hihi nee, det var ju inte det;DD

Lina

20 Apr 2010 21:41

ja, eller hur? sjukt konstigt! har det funnits förut med vägmärken? Har ja aldrig sett, men å andra sidan så har ja inte kollat speciellt noga. Trodde verkligen det skulle vara pisslätt med trafikmärkena, yeah right! Mina märken var faktiskt rätt men tyvärr var det inte jag som vann :( Men ja kollade NOGA i boken haha

stina

21 Apr 2010 08:47

haha jag kom på en sak ; )

Du skrev ju en kommentar på min blogg, igår:p Då kunde du ju ha skrivit grattis;)



"Professorn log. "Jag är glad att du frågar. Kaffet finns med för att visa er; att hur fullt och pressat ert liv än känns finns det alltid plats för fika med en vän"."



HIhi, ja..huvudsaken är att du tänkte på mig;DD 21 är inte jätte farligt:p blir annat sen när man fyller 25 och 30 år;)

Kommentera

Publiceras ej