Jag förstod Danska!! :)

3kommentarer

Jag hade tydligen satt mej på fel plats på tåget, för det fanns två plats 22, en i första klass och en i andra klass. Jag skulle sitta i första egentligen, men hade satt mej i andra. Hur som helst, efter halva resan så kommer det fram en man till mej som pratar helt obegripligt. Efter ett tag uppfattade jag att det var danska. När jag väl hade kommit underfund med vilket språk han talade var det lättare att förstå. Och han ville ha min plats alltså.

Onödigt vetande för er. men jag blev stolt att jag förstod va han sa. Jag antar att jag har fått lite träning på det språket genom att spendera tid med Jonas och Emy som pratar lite smålikt danska ;)

Snart ska jag byta tåg mot Vaggeryd, sen därifrån ska jag till värnamo och slutligen till Oskarström. Då ska jag gå hem till Jonas och lägga mej i hans säng och ta en välförtjänt tupplur. Jag längtar.

3 kommentarer

Julia

23 Apr 2010 08:52

Sovit gott på bussen?;)

Haha, du förstår de danska språket och dess grannar bättre än mig :)

Emy

23 Apr 2010 13:41

Vad skönt att d löste sig,fast det kanske tar lite väl lång tid, förhoppningsvis kan du flyga hem=D

Och jag pratar INTE danska=P isåfall pratar du finska ;-)

Emy

27 Apr 2010 20:38

Ja ni fick ju bästa vädret!!! Vi hade inte lika varmt men va soligt iaf=) Helt värt att åka upp, ville inte åka hem=)

Kommentera

Publiceras ej