PÅSK

3kommentarer

Under påsken har Jonas varit hos mej. Vi har varit hos pappa, i Nyland men mest hemma. På fredag bjöd vi Daniel och Jenni på fläkfilé och klyftpotatis, det blev mycket uppskattat och var väldigt trevligt att ha dom där, tyvärr var Jenni tvungen att jobba, så dom kunde inte stanna så länge. Då åkte vi till Sanne och Björn och hälsade på. Där även Emy, Kaowe och KJ var. Dom spelade vattenfall när vi kom dit och jag var ju bara tvungen att vara med. Ett saknat spel, man kan ha så roligt när man spelar det. Vi sjöng lite "lips". Det var förta gången jag provade det, men nog tycker jag att singstar är bättre. Zandra <3 Singstar.

På lördagen sov vi läänge, sen fick Jonas ställa sej och diska bort från gårdagens middag och jag städade toaletten. Sen gick vi iväg till O'learys där vi skulle käka med 2 fotbollsnördar och Emy, Sanne och KJ. Vi avnjöt en trevlig lunch och sen gick vi hem till mej för jag skulle visa upp min fina lägenhet. Dom stannade ett tag, sen skulle vi åka till pappa på påskmiddag. Vi fick pepparstek och potatisgratiäng. mumsigt.

Söndag var det skotertur. Vi mötte upp "örebro"gänget klockan 10, sen åkte vi hem till min farmor och farfar där vi åkte skoter och grillade hela dagen.

Emy, Sanne och KJ sitter och solar.




Björn hade tydligen gjort något ont, för han blev nerputtad i snön av Sanne och sen låg alla på Björn.


Det var en perfekt dag i solen. Dock så har snön börjat smälta bort ganska mycket nu, så det var svårt att köra utan att köra fast. Det var en gång som KJ körde fast med Jonas skoter, då skulle Jonas ta min och hjälpa han loss, då kör han också fast. Mycket skrattretande. Det här blev våran sista skotertur för i år. Nu har skotrarna gått i ide över sommaren.



Sista underbara bilden på när Jonas leker :)

3 kommentarer

Lina

09 Apr 2010 20:03

Ni verkar ha haft en mycket händelserik.... semester? hahaha tur att ni är hemma och lever iaf :)



sv: tack detsamma :) inte hört nåt från dig på ett tag, allt bra?

Emy

11 Apr 2010 13:13

Mycket mysiga dagar=D=D=D Längtar tills nästa gång!!

Lina

12 Apr 2010 10:07

det är inte grillväder här nere egentligen heller.. men man måste få tjuvstarta lite :D



men va? lägga av med simningen? Nu blir jag allt lite orolig, varför då? har du börjat tröttna?



vad händer i sommar då? :D

Kommentera

Publiceras ej