Skrattattack!

3kommentarer

I tisdags när jag var på träningen så när jag skulle gå ut till simhallen så var det en pojke som sa till sin mamma:
"Mamma titta, hon har ett konstigt ben"
Jag log lite, och gick förbi. Sen säger han igen, med lite irriterad röst den här gången:
"Mamma, Mamma, TITTA DÅ! Hon har ett konstigt ben!"
Jag kunde verkligen inte hålla mej för skratt och jag förstod hur pinsamt det blev för mamman då jag hörde henne säga med sträng röst:
"Jaa, jag ser!"

En annan sak hända för någon vecka sen. Det var också på simhallen som en äldre dam i 60 års åldern kom fram till mej och frågade rakt ut:
"Har ditt ben alltid sett ut sådär?"
Jag blev så paff att jag fick den frågan utslängd sådär av en som ändå är så pass gammal att man borde förstå att man inte bara hoppar på en stackars handikappad ung kvinna sådär. ;) Nädå, jag blev inte sur eller något, men jag blev bara så förvånad.

Mycket får man då vara med om innan man dör. Särskilt sånna här saker. Ibland kan det vara roligt och man kan skratta åt det efteråt, men vissa dagar har man inte den orken och då kanske man svarar lite dumma saker.

3 kommentarer

Lina

15 Apr 2010 12:19

haha ja såna kommentarer får man allt höra även om man inte har ett "konstigt ben" haha, det är samma kommentarer när man är tjock eller hsk... säkert likadant också om man är pinnsmal, blind, rullstolsbunden eller om man snackar konstigt =) sånt är livet haha!



Sv: jo jag förstår dig och det är ÄNNU värre när man väl blir gravid, då har plötsligt ALLA små småttingar i famnen... :S

suzi

15 Apr 2010 12:44

Jag funderar på att plugga till butikschef, eftersom jag älskar att jobba med service och människor. Är ju som sagt på macken fortfarande och jag tycker det är kul, det negativa är väl att man bara har med en massa äldre där :P



Haha ja, alla tycker ju olika så det är väl bara att testa själv och funkar det inte kan man ju alltid hoppa av :)

Emy

15 Apr 2010 20:02

Jo är såååå less på salongen och det är chefens fel, idiot. Kommer antagligen inte börja plugga i höst, men kul o söka ändå och man slipper eventuell ånger ifall man inte skulle sökt=)

Jo har 2 veckor semester så någon dag måste vi ses!!! Jag saknar verkligen skol livet då man hade LOV!!!!! Vill helst bara skita i jobbet just nu och göra sånt jag själv vill göra! Men det är väl en period, hoppas jag=)

Kommentera

Publiceras ej