Tur i oturen.

2kommentarer

Det blev inget flyg för mej idag. Jag försökte verkligen tänka positivt hela tiden, men till slut tog askan över mitt positiva tänkade. Många flygplatser har öppnats upp under dagen, men hela norrlandskusten är tyvärr fortfarande stängd.

Jag ringde till min kära mor och tänkte äta lite tröstmiddag med henne. Men då sa hon bestämt "vill du åka ner så fixar vi det på en gång" Sagt och gjort, mamma satt framför internet på hennes jobb och bokade med min hjälp Ybuss till Stockholm och tåg vidare till Jönköping. Hur jag ska sen ta mej därifrån det blir nästa problem.

Efter att mamma hade varit gullig och hjälpt mej så kom hon ner till stan och vi åt en underbart god middag på ett ställe som jag inte minns vad det hette. Fick både förrätt, varmrätt och efterrätt. Jag blir dock lite snål när det gäller sånt här, även om mamma insisterade på att betala hela tiden när jag kollade på priset och beklagade att det var så dyrt. Hur som helst var det gott iaf och jag tackade mamsen min otroligt mycket för att hon hjälpte mej att komma till skott ikväll.

Nu sitter jag alltså här på bussen. När jag fick reda på att det fanns internet på tåget från stockholm så kom jag på den utomordentliga idén att jag skulle ha med mej datorn eftersom att det även finns internet på ybussen. Fantastiskt faktiskt :)

Det går tre ybussar till Stockholm ikväll. Två är extra insatta pga askmolnet. Det braiga med det hela är att ljust den bussen som jag sitter i ska bara stanna i docksta och härnösand, så man kanske kommer fram lite tidigare än beräknat. Jag måste faktiskt säga det, att trots att jag skulle ha varit hos Jonas om cirka 1 timme, så är jag ändå glad att jag sitter här på bussen påväg söderut. Det kommer nog bli en tuff natt. Bussen är helt fullsatt och alla ska av i Uppsala eller Stockholm. I vanliga fall brukar jag ligga på två säten, men nu får jag väl sitta upp hela färden... som tur har jag min dator.

Inget kan stoppa mej för att åka ner till min älskling. Inte något skete askmoln från fjärranland. Det skapar bara andra möjligheter. Jag ska ha en trevlig helg, mysa med min prins och fira hans mor som fyller 50. Hoppas ni också får en trevlig helg.

2 kommentarer

Stina

22 Apr 2010 22:50

GO GO GO!!!;D helt underbart!! Ska leta buss åt dig nu, så du kan ta dig till Borås och sen vidare!!;D;D wie!!!!!:D

Julia

22 Apr 2010 23:39

Det mesta går ju att lösa bara man vill, det märker man ju :) Dock så tror jag att receptet som jag vill ha av dig blir en ren omöjlighet att få tills imorrn :P Men nu ska vi inte tänka så. Jag använder mig av internettan...vi är inne i en problemlösningsvåg du och jag, inget tycks kunna stoppa oss. You go Glenn Koko ;) Jag ska sakna dig i helgen!

Kommentera

Publiceras ej