Resumé

1kommentarer

Jag inser att jag är dålig på att uppdatera, så nu kommer en liten kort resumé på vad som har hänt sen sist.

Jag har flyttat in hos pappsen min. Det tog mej 3 hela dagar att rensa den gamla lägenheten på skrot och skräp, men nu är den ren och fin. Det ända som jag inte har tagit itu med det är kläderna. Jag har mycket färre garderober där än vad jag hade i stan så det är lite svårt att få in allt. Men jag trivs i alla fall skit bra där, man är aldrig ensam och får alltid jättegod mat :)

Jonas föräldrar har varit uppe och hälsat på. Vi åkte till vattenkraftverket (som var stängt pga ombyggnationer) Besökte bergsbrottet, åt en god lunch på brännlands wärdshus, fikade i parken, promenerade längs golfbanan i norrmjöle, åkte till stugan, hade picknick på en ö, badade i tunnan, och fiskade.
Jag tycker vi hann med riktigt mycket och det var trevligt att dom kom upp och fick träffa mina föräldrar och fick se hur jag bor och så.

Sen var det möhippa för mamma. En lång historia som blir för tradigt att skriva här, så därför tar jag det kortfattat att vi hade det jättebra och åt god mat och hade underbara samtalsämnen om spökande hus och hemsökta lägenheter. Tur att jag skulle sova med Jonas när jag kom hem, för jag blev lite mörkrädd.

Sen var det ju förståss det efterlängtade bröllopet. Jag tänkte lägga upp lite bilder från det så jag skriver inte så mycket om det nu. Men det var i alla fall det finaste bröllopet jag har varit på (jag har varit på 1 förut, när jag var 4 år gammal) hehe. Mamma var så vacker som jag aldrig har sett henne förut och Åke var stilig. Att ha ett bröllop med havet som bakgrund kan inte bli annat än bäst!

Då var den semesterveckan slut. Nu är det ny arbetsvecka och jag bor hos Lenita och tar hand om hennes busiga kattungar. Jag har kommit igång med träningen och hoppas att jag ska hålla det där nu. På fredag fyller Daniel år, det ska firas med middag på Allstars. På fredag kommer även Stina upp för att bosätta sej i Umeå, kul kul. :)

1 kommentarer

Lina

12 Aug 2010 15:36

jag är supernyfiken på din mammas bröllop, jag vill gärna höra mer men kan nöja mig med bilder haha. Älskar bröllop =)



Sv: jajamen, det är extremt ikea-inrett haha. Jag är egentligen lite trött på ikea men det är ju klart priset som bestämmer haha :) Ja, jag längtar så jag spricker! Det är inte ens kul längre, nu får han tamejsjutton komma ut haha. Han är stor, stark, frisk och har både hjärta, hjärna och lungor utvecklade ordentligt så nu förstår jag inte vad han väntar på hahaha

Kommentera

Publiceras ej