Julklappshandling

2kommentarer

Igår var jag och inhandlade lite julklappar, det är roligt tycker jag. Synd bara att man inte hade mer pengar att spendera på det, för då skulle jag verkligen gå lös. Idag fortsätter jag julhandlingen med att åka till Rusta med kära Julia. Ska främst hitta något fint julklappspapper, men det kanske slinker ner något annat fint i korgen också. Men julpyntet ska jag handla på mellandagsrean, behöver ändå inget pynt nu.

En rolig sak: Igår skulle jag till friggeboden (som står på våran tomt, som fungerar som förråd) Jag skulle hämta ett par kryckor till min kära vän som snart ska opereras. Så jag skottar upp en fin väg så jag slipper plumsa i snön, hade inga vantar på mej så jag höll på att förfrysa fingrarna i 18 minusgrader. Väl framme vid boden så går jag inte och lyser med ficklampan. Tittar över, under, mellan, bakom.... Tittar överallt men ser minsann inga kryckor. Jag går till garaget, där står dom!! Tänk så mycket tid jag hade sparat om jag hade kollat där direkt, men inte det.. nåja, jag fick mej nånting att göra iaf.

Over and out!

2 kommentarer

Stina

01 Dec 2010 13:28

Bra kämpat!:D Då blir det ju en fin stig dit:)

Julia

01 Dec 2010 22:19

Haha! Kul?! Fast då fick du lite träning iaf...alltid något :)

Kommentera

Publiceras ej