Hemma

1kommentarer

Nu har jag varit hemma ett tag från Rhodos. Kommer inte skriva något i bloggen om resan utan hänvisar till min bilddagbok där jag har lagt upp en massa bilder och text om mitt och Jullans äventyr.

I helgen var det kalas för mor min. Jonas kom upp i fredags och vi hade tvmys i soffan. Dock så var jag trött och uttråkad av en svensk kriminal-film, noll tollerans, så jag betedde mej som en barnunge som inte får som dom vill och det slutade med att jag somnade.

Så på lördagen åkte vi med mormor och morfar ut till stugan där det vankades 50 års kalas. 4 timmar tog förberedelserna och då var vi 12 personer som hjälptes åt. Mycket mat blev det och mycket folk kom det. Det var öppethus från kl 14. Personligen har jag fått nog av öppethuskalas, det är mycket roligare om alla är där samtidigt så kan man ha roliga lekar, tal och musik. Men det blir nog på bröllopet istället.

Vi badade i poolen och kollade på hajen. Sen åkte Jonas hem på söndagen och jag satte igång med att flytta lite. har redan packat en låda med skålar, fat och hushållsmakiner och en med böcker och pärmar. Ska fortsätta idag tänkte jag. Men först vill jag städa så jag kan ta kort på alla rum innan jag flyttar, som minne :)

Ikväll är det bio! Eclipse!! Har hört så mycket bra om den filmen. Nu sträckläser jag boken innan kvällen.

1 kommentarer

stina

13 Jul 2010 06:39

smaaart att läsa boken innan, det skulle jag med ha gjort! Tänkte inte alls vad som va olikt från filmen o boken. Men tydligen, som alltid var det små saker. :p

Kommentera

Publiceras ej