Semester

3kommentarer

Nu har jag tagit ut all min semester för den här sommaren. Det blev två hela veckor :) En vecka på Rhodos som ni redan vet och andra tillbringades i huvudstaden och på västkusten :)

Torsdag förra veckan åkte jag ner till stockholm för våran årliga träff med örebro-gänget, som jag kallar det. Det är alltså dom kompisarna som jag fick när jag gick i gymnasiet. Det är kul tycker jag att vi kan hitta på sånna här saker trots att vi bor på så olika ställen i sverige. Det var så roligt, när vi satt på en restaurang i gamla stan i stockholm så en servitris frågade vart vi var ifrån, Kaowe svarade (medans han pekade på varje person) Stockholm, Ängelholm, Halmstad, Piteå och Umeå. Snacka om udda sällskap ;)

Tillbringade helgen i huvudstaden. Vi festade med gamla godingar och såklart spelade vi vattenfall, med lite nya regler som blev jätte komplicerat men det var roligt. Och Jonas kom upp med bilen på fredagkväll. Vi var i gamla stan och gick på gröna lund. Jag åkte alla karuseller! Inklusive insane:
 
Den var faktiskt verkligen INSANE! rätta namnet har dom hittat till just den karusellen.
På söndag åkte vi vidare ner till söderland. Emy och Kaowe fick åka med mej och Jonas eftersom vi skulle åt samma håll. Vi stannade och grillade hemma hos Jonas, sen skjutsade vi hem dom till Ängelholm.

Så började en ny arbetsvecka för min kära pojkvän och jag hade som ambition att träna medans han var på jobbet, men det var skönare att sova sängen, så det fick bli en annan dag, fast "en annan dag" kom tyvärr aldrig. Men men, man ska göra det man vill och det man känner för, det är viktigt.

Jag hann med att åka till Emy och fira henne 21års dag och tillbringade dagen på stranden och i vattnet i magnarp. Malin, Annie och Kaowe var också där. Fick höra lite om Malins resa, var riktigt kul att träffa henne igen.
På onsdagen åkte jag upp till Stina och insåg att det inte alls är så nära som man trott. Jag antar att jag har blivit bortskämd med det korta avståndet till Emy och den braiga motorvägen. För att åka till Stina måste man ta dåliga och krokiga inlandsvägar, men det vare värt det, en sista gång! :)

På kvällarna hänge jag och Jonas, vi tvättade bilar, var på bio, åt middag med några kompisar till Jonas, förberedde inför 50års kalas. Och på lördag var åkte vi vattenskidor/wakeboard/tub, jag åkte det sistnämnda med Jonas och det gick foooort och sjukt roligt var det. Dock så gjorde det ont som tusan om man ramlade av i den höga farten. Vattnet blit så hårt och man studsar som en gummiboll på vattnet flera gången innan man skär vattenytan. Såhär 2 dagar efteråt är jag öm överallt, men det var det ju också värt det.

50års kalaset för Jonas mamma var roligt. Vi hade ordnat en massa lekar och det lev mängder av skratt när dom olika momenten genomfördes. Det blev en god plock-middag och lite sång och ett tal. På kvällen lev det lite kyligt och jag var trött, så jag gick och la mej vid 12 så festen fortsatte utan mej.

Det var som sagt min semester. Jag måste säga att dom två veckorna jag har haft ledig har jag spenderat himlans bra. Sommaren är ännu inte slut, även om det verkar så på vädret, så jag ska nog kunna hitta på mycket roligt innan det är över. Men i veckan ska jag ta itu med flyttningen. På torsdag ska jag UT!

3 kommentarer

Annie

26 Jul 2010 11:31

Roligt var det att träffa dig också vännen! :)

Alicia

26 Jul 2010 14:10

Hejsan!

Jag tänkte bara göra lite diskret

reklam för en tävling jag har på bloggen.

Klicka på länken för att få veta mer.

http://isthissomething.blogg.se/2010/july/tavling-1.html#comment

Ha en bra dag!//Blonnie



(Släng kommentaren om du inte vill ha den!)

Stina

26 Jul 2010 21:23

låter bra det:p

ja, du vet nu om kalendern:D sök personlig kalender på google, lär ju finnas massa, och det där med bild osv. om man vill vara extra ego:D hihi

Kommentera

Publiceras ej