Bröllop

9kommentarer

Nu ska jag äntligen publicera det som jag och Julia satt och slet med en hel vecka, nämligen inbjudningskorten till min mammas bröllop.

Såhär blev dom:


Gjorde 23 styckna och det tog tid, och vilket pyssel det var. Till slut kom man in i metoden så då gick det snabbare, men det var ju tvunget att vara perfekt så jag fick inte slarva.
Kostnaden för detta blev över 700 kronor, men det var inte så mycket ändå om man slog ut det på alla 23 kort, det blev typ bara 31 kr/st.

Jag har faktiskt sedan länge tänkt att jag borde ha en hobby.. nu har jag en, för det här är verkligen skit kul. Jag fick hem panduros katalog i förrgår, nu finns den på toaletten så varje gång jag går på toa för att kissa så blir jag sittande ett tag tack vare den fantastiskt fängslande pysselboken.

9 kommentarer

Julia

21 Jun 2010 09:59

Tummen upp!!! :)

Lina

21 Jun 2010 10:07

jag tycker det är kanon att du börjat med det, det är skitkul! Jag började strax efter studenten och bara efter ett par månader började jag sälja på marknader, vrålkul! Man tjänar inte så många kronor på ett kort, det är nästan plus minus noll (iaf om mna som jag vägrar göra "enkla" kort) men det är en rolig hobby. Än så länge har jag inte behövt skaffa företag och f-skattesedel eftersom det ligger på sån liten nivå men jag ligger och sniffar på gränsen hela tiden och har alltså tagit det lugnt med försäljning den sista tiden =)



jag håller också på att starta en näthandel där man kan köpa korten (den blir upplagd efter att företaget registreras men det har jag inte bråttom med), fortsätt med korten så kan du sälja dom på sidan :D (men tänk dock på att det inte är en jättevinst direkt utan ska mer ha det som en hobby). Tycker detta var kanonkul :D



förresten, vilka veckor är du i halmstad i sommar? :D

Lina

21 Jun 2010 10:18

klart ja ska göra det :) Har ingen kamera nu, men jag ska allt låna någon :D har inte du facebook? sökte på både zandra och sandra lindgren men icke sa nicke... :( hade vart kul att prata med dig lite mer :)

Stina

21 Jun 2010 12:09

haha woooow!:D När vi pratade om släkten o familjerna o om stugorna osv, så skulle jag fråga om L och Å skulle gifta sig.. ack att jag inte frågade det!!!:p men va roligt:D när sker denna stora dag då?:D

Stina

21 Jun 2010 12:14

Oj..! kanske ska berömma de fina korten med. wow! du kan ju!:D Jätte fint : ) Nu vet jag vem jag ska anlita då jag vill ha kort;)

Emy

21 Jun 2010 13:43

De blev skit fina=) Anna Hansson ee ju ett stort fan av det o håller på med än någonsin så fråga henne om du har frågor=)=)

Annie

21 Jun 2010 18:51

Väldigt fint! ;-)

Stina

21 Jun 2010 21:01

Jooo.. Mamma berättade det:) roligt! Du får hälsa grattis såå! Så får jag ge de en kram sen till hösten, hihi:D

Emy

22 Jun 2010 08:20

Jag läste linas blogg såg din kommentar och måste rätta dig=P Du strök faktiskt ett linne inne hos mig på hjälmaren, har bildbevis=P

Kommentera

Publiceras ej