Lägenheten.

2kommentarer

Som ni alla vet så sa jag upp min lägenhet i slutet på maj. Nu har jag fått besked om att från och med den 29 juli så är den inte min längre. Det känns tungt ska ni veta. Har bott där 1,8 år och jag minns så tydligt hur jag sa till Julia att jag aldrig skulle flytta därifrån. Men nu pga ekonomiska skäl och eventuell flytt så tar jag mitt pick och pack och flyttar från Renmarkstorget 11.

Jag kommer verkligen att sakna att bo mitt-i-stan. Att inte kunna gå upp och gå på toa när man gör sina stadsbesök, eller att inte kunna lämna jackan hemma när man går på krogen för det bara är cirka 100 meter dit, eller att inte få spontanbesök av folk som gör ärenden i stan. Listan kan göras lång med fördelar att bo i stan! Jag fäller en tår för min älskade lägenhet i skrivandes stund.

Alltså den 29 Juli lämnar jag över mina tre nycklar till takvåningen på Renmarkstorget. Innan dess kommer dagarna fyllas med packning och städning. En sak som är positivt med att flytta det är att få rensa ut lite grejer, slänga en massa skräp som aldrig ha blivit använt och få ordning på röran. Man ser redan att det börjar försvinna saker, bordet är redan borta och även akvariet. Det jag kommer ha kvar från mitt hushåll (möbler) är tv-bänk, soffbord, hatthylla, skohylla och tv. Det är allt jag äger av möblerna som står där nu, men ack så bra jag har trivts med mina lånade möbler :)

Det är 5 veckor kvar i min lägenhet, passa på och kom förbi och säg farväl av min älskling. Se dess underbara charm och all glädje som har spridits där :)

2 kommentarer

Stina

23 Jun 2010 13:26

nääämen! OJ! ja.. de gick ju fort det där ändå. Du slipper betala augusti månaden:D Du får komma och bo hos oss hur mycket du vill! När du vill andas lite avgaser!;) o då menar jag stadens gaser och inte mina HAHA! Om inte Emil följer med mig från början så får du bo hos mig super super ofta;)

Lina

28 Jun 2010 10:04

usch så hemskt det låter, det är verkligen trisst att flytta när man inte vill :(



jag hade gärna kommit upp till dig de sista veckorna men tyvärr så går det inte. Jag vägrar köra den vägen själv när jag är höggravid och ja får inte flyga :( så synd att du nte bor kvar där, för ja hade gärna kommit upp ett par dagar när prinsen är född =)

Kommentera

Publiceras ej