PANIKEN!

2kommentarer

Hjälp mej, snälla någon! Jag behöver akut städhjälp känner jag. Det är stökigt som satan i min lägenhet, disk överallt, obäddad säng, säkert ligger det trosor på golvet och badkaret är fullt med grejer från akvariet och utöver det är det någon konstig lukt som man möts av när man kliver in i min lya. (Kan bero på fiskgrejerna)

Varför har jag sånn panik? För att hyresvärden ringde just och det ska komma en brud och titta på min lägenhet idag. SHIIIT! En sak kan jag då säga såhär med facit i hand, att det lönar sej att plocka undan efter sej direkt, men lat som man är så får det gärna ligga och vila ett tag innan man tar tag i det.

Vet ni va? Jag tror jag tar en kompromiss med jobbet här.. jag slutar en timme tidigare idag också kan jag jobba extra imorgon. Ja-a, det måste bli så. Jag vill inte bjuda in okänt folk till en ostädad lägenhet, det är ju pinsamt!

2 kommentarer

Lina

08 Jun 2010 11:44

när det gäller mig själv går det betydligt lättare att städa när man har vrålbråttom då kan man liksom inte skylla på annat som att man "bara" ska ringa ett samtal m.m



svar: haha nä det är INTE synd om mig, men folk klagar på att ja sover så länge vissa dagar och det var bara en förklaring, mycket bättre att man sover mellan 6-9 än att man inte sover alls enligt mig. Jag brukar ändå sova hyffsat på natten men nu har jag rätt mycket ryggsmärtor (det är därför ja e sjukskriven) och därför kan det ta MÅÅÅNGA ställningar innan man hittar någon som ja kan ligga länge i. Jag skiter fullständigt i att ja sover "dåligt" men alla klagar på att ja ligger och latar mig hela dagarna, vilket är helt fel!

Julia

09 Jun 2010 10:20

Nu svarar jag på en kommentar från dig i min blogg så du vet:



Jaaa tack, de vore fantastiskt :D Jag fattar inte vad problemet är, men kanske som du säger...den börjar bli sjuk, min dator. Illa.



Jajaja, gör det vetja :D Så länge man inte får ont åså så är det ju bara att pinna på, är ju faktiskt riktigt trevligt att vandra runt, eller ja rulla runt..man behöver ju inte köra på i max! Men nej absolut inte i veckan, nu är det fokus på kortskapande! Jag är taggad! Vi ses på ett tag! :)

Kommentera

Publiceras ej