Spring för livet, en jordbävning!!

3kommentarer

Igår satt jag och funderade på vad jag skulle blogga om, det blev ett tråkigt inlägg om blommor. Idag behöver jag inte fundera en sekund på vad jag ska blogga om för igårkväll hände något som man inte är med om varje dag kan man säga, det var en jordbävning, en jordbävning!! Fatta så coolt.

Jag insåg det inte direkt, men jag låg i sängen och läste bok när det hände, och plötsligt så rör hela rummet på sej och garderoberna knakar. Jag funderade länge på vad i hela fridens namn det kunde vara. Så ringer Jonas och jag säger "det har nog varit en jordbävning här" men självklart säger jag det på skoj, jag trodde inte ens att det kunde bli jordbävningar här.

Tydligen så har det känts ändå till Finland och nordligast till Boden. Men centrum av jordbävningen var 3 mil söder om skellefteå, så vi kände den nog inte så tydligt som skellefteborna.
Läste om det i aftonbladet och det verkar som att det var en rätt stor jordbävning, men inga skadade. Jag tänkte direkt på det här flervåningshuset i sydamerika som hade svalts av ett gigantiskt hål under en storm, och jag såg det framför mej hur det skulle hända med mitt hus, men huset står kvar idag och jag lever, ni behöver inte vara oroliga.

3 kommentarer

Stina

16 Jun 2010 10:02

HAHA! jag vet ; ) Det är väl meningen antar jag...



ooh shit! Häftigt!! men samtidigt...läskigt!:S

Lina

16 Jun 2010 10:17

hahaha, vad häftigt! Ja, vi hade också en jordbävning här för någon månad sen men den var minimal. Jag kände den faktiskt men det var knappt märkbart. Jag stog mitt i centrum och kände hur det började typ vibrera under marken. Några på stan märkte det inte och några började skrika. Dom flesta reagerade på det men eftersom det var så lite så var det inte mycket att reagera över. Men det var tydligen en väldigt liten en, inga skadade och dom flesta hade inte märkt av den.



Men usch ja, tänk om marken bara skulle svälja huset :S Det hade inte vart roligt

Lina

16 Jun 2010 16:29

sv: på måndag på måndag på måndag!! Det ska bli enoooormt kul

Kommentera

Publiceras ej