Bredband?

1kommentarer

Att det ska vara sånt jävla krångel att fixa internet. Jag sitter med skiten nu. Jag har konstaterat att jag inte vill ha mobilt bredband, därför måste jag ringa till alla leverantörer och kolla om deras internet fungerar i mitt hus. Då pratade jag med umenet, och dom har ingen fiberkabel? till min lägenhet, så då måste jag ringa vidare till hyresvärden och kolla vilket internet dom har avtal med. Krångel!!! Mamma hyr från samma som jag, och dom har bredbandsbolaget, så det är säkert dom jag ska ha. Men när jag har kollat runt på internet så är det dom som har dyrast internet av alla. Vilket dilemma.

Vad händer nu för tiden då? Jag har haft en inneboende i helgen. Madde har åkte till Afrika i 3,5 månad, så hon hyr ut sin lägenhet och behövde någonstans att bo de sista dagarna. Alltid trevligt att slippa vara själv, men Madde hade fullt upp hela helgen så man hann inte se henne så mycket. Fast några middagar fick vi ha ihop och jag fick säga hejdå. 3,5 månad utan Madde. Hon kommer vara saknad.

I helgen åker jag ner till Jonas. Fanns inga flyg på söndag, alla biljetter uppbokade, om man inte vill betala 3000 kronor vill säga. Det hade jag ingen lust med. Så jag fick boka resan hem på måndag istället, men då får jag tillbringa en extra natt med min underbaraste pojkvän. Fast jobbet blir lite lidande, men jag skulle vara i Umeå till klockan 9, så jag får väl jobba över lite då.

Saknar Jonas. Vi har kunnat träffas varje helg sen jag var i Miami, så nu känns det otroligt konstigt när jag har varit utan han i helgen. Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.

Nästa helg blir det Iksu-fest på lördag(om dom inte ställer in pga för få deltagare) Och innan dess lär vi väl lasta skotrarna och packa, för på söndag bär det av till fjällen en vecka. Det blir att åka slalom och skoter om vartannat. Det längtar jag tokmycket till. Var så länge sen jag var i fjällen och åkte slalom.

Allt för denna gång.
Puss

1 kommentarer

Stina

02 Mar 2010 22:42

Tack för dina ord.. just nu ligger jag förkyld och nyopererad och klämd blånagel på tumme.. så det är super synd om mig:p



och du... kollar du inte natt tåg?:D Det kallar jag billigt : )



(jag ska fixa din blogg.. jag skaa!:p )

Kommentera

Publiceras ej