Bra ordspråk

3kommentarer

Jag ville ha ett ordspråk/citat idag på min blogg, och det jag letade efter hittade jag. Nämligen:
"Lär av andras misstag. Livet är för kort för att göra alla själv"
När jag hittade det, hittade jag även en rad andra ordspråk och citat som jag tyckte var nämnvärda.


Verklig styrka är ofta att ge med sig.
Alla vill ha rätt, det känns alltid så himla bra att ha rätt och det är väl inge fel med det. Men att medge att man har fel, det är mognad för mej.

Man får ta folk som de är och inte som man vill att de ska vara.
Om du säger att du älskar någon, men samtidigt försöker ändra på den och inte accepterar dens brister, då älskar du inte den personen.

Innan man är riktigt säker på en sak, är man gärna tvärsäker.
Endast tillägnad till Julia :) Det hände senast igår när hon var bombis på att 7ans buss gick 13 och 43, vilket den absolut inte gjorde. Typ 02 och 32 gick den.

I går kväll smidde jag tusen planer, i morse gjorde jag som vanligt.
Typiskt mej

Så länge du inte kan förlåta din nästa hans olikhet
är du fortfarande långt bort från vägen till vishet.

Vi har fått två öron och en mun för att kunna lyssna mer än vi talar.


Ett bekvämt sätt att ljuga är att tiga om sanningen.

Man kan inte vara bäst på allt, men man kan alltid försöka.

Ångra aldrig något du gjort!
Om det gick bra så är det fantastiskt.
Om det gick dåligt så är det en värdefull erfarenhet.

3 kommentarer

Stina

06 May 2010 16:37

'Man ska aldrig ångra något,

utan istället lära sig av sina misstag.'



Jag kan känna ändå att man ångrar vissa saker, men man ska vara medveten om det ändå. Ta lärdom av det, för att sedan göra det bättre nästa gång.

Lina

10 May 2010 09:30

hahahaha nä det var ju inte därför dom spärrade av, utan för att dom inte skulle springa bort och bli påkörda på vägen som var några meter utanför

Anonym

10 May 2010 13:58

Fantastiska ordspråk! :D

Kommentera

Publiceras ej