Eskilstuna - SM 2010

1kommentarer

I helgen var det dags för SM igen. Tillbaka där allting en gång började, nämligen i Eskilstuna. Där var mitt första SM för 8 år sen. Simhallen var sej lik, vädret var blåsigt och trevligt sällskap hade jag från alla håll och kanter i detta avlånga land.

IKSU simning hade hyrt en minibuss som vi åkte ner med klockan 05.30 på fredagmorgon. Det var en trevlig resa, bitvis lite långtråkig, men i det stora hela var den hel mysig. På fredag gick första tävlingsstarten och för mej innebar det 400 frisim. Var nöjd med tiden 5.56... Trots bristande träning så gjorde jag ändå min andra bästa tid någonsin.

Hotellfrukost på lördag. Jag hade sett framemot ägg och bacon och vad fanns det? Ägg och köttbullar? Ingen hitt enligt Zandra Lindgren.
Andra tävlingsdagen: 100 ryggsim. Jag simmade kanon bra, mitt bästa lopp under helgen. Var astrött när jag kom i mål på tiden 1.27,95. Det var ett personbästa på 3 sekunder. NÖJD :)
På eftermiddagen var det 50 frisim försök. Det gick sådär...

Söndag, sista tävlingsdagen: 100 frisim och 50 frisim A-final. Inget utav loppen var något att hänga i julgranen. Men tyckte ändå att 100 frisim kändes bra, ingen kan då komma och säga att jag inte tog i :P
När tävlingen var slut så packade vi ihop våra väskor in i bilen och tog oss till en grekisk restaurang. Förrätt, varmrätt och efterrätt för 99 kronor. Billigt! Det var dock lite lite mat tycker jag, men man blev ganska mätt ändå.


Gomaten. Jag älskar grekisk mat. Mycket tack vare tsatzikin :) (klicka för att förstora bilden)

Efter den goda maten sa jag adjö till min Jonas som skulle söderut och jag som skulle norrut igen. Vi satte oss i bilen och åkte hemåt. ca 23.00 var vi hemma igen, på IKSU. Örjan var snäll och skjutsade hem mej, så jag var hemma 23.00. Slängde bara ifrån mej väskorna i hallen och gick i säng. Trött efter en lång och utmattande helg.


Utsikten över högakusten-bron. Sjukt vackert.

1 kommentarer

Gurra

10 May 2010 13:22

hej bra jobbat

Kommentera

Publiceras ej