Jag antar utmaningen

6kommentarer

Powerwalking i 6 veckor. Nu ska jag ta tag i mitt nyårslöfte, 5 kg var det sagt. Jag konstaterade idag att egentligen väger jag nog så mycket som jag börde väga nu, enligt mitt BMI. När jag hade för typ ett år sedan så var jag undernärd, men då fick jag ändå på mej mina kläder som jag vill ha NU. Jag vill inte behöva köpa en helt ny garderob bara för att jag har legat på latsidan. Nejnej, nu ska det bli ändring.

Jag hittade i en tidning en rubrik "promenera dej i form". Också var den en som hade gått ner 8 kg på 4 veckor. Det lät lockande tycker jag. Nu vägde hon lite mer än jag, så då är det ju lättare att gå ner. Men man ska alltid sikta mot stjärnorna och ha drömmål. Mitt drömmål är 51-52 kg, då är jag nöjd. Så nu måste jag införskaffa mej en våg, för enligt det schemat ska man väga sej varje vecka, för att följa utvecklingen.

Ett krux är att jag måste ändra på mina matvanor. 3-4 ordentliga mål mat per dag. Den senaste tiden har jag ätit 1 ordentligt mål mat per dag, AJABAJA Zandra. Frukost är ett måste! Det vet jag, men jag är så himla morgontrött så jag ligger helst i sängen så länge jag bara kan och då blir frukosten lidande.

Det här ser jag framemot. Men jag brukar alltid vara astaggad första veckan, sen börjar det dala... Men man får försöka ha lite diciplin. Jag hoppas att jag orkar gå, så jag inte får skavsår eller något på protesen, det vore ju inge roligt. Man får prova sej fram helt enkelt. Det här kanske inte är en bra träningsform för mej, bara för att det funkar för andra.

6 kommentarer

Julia

05 May 2010 11:38

Sjukt kul ju!! :D

Jag tror du kommer klara det, du har ju bra diciplin :) Och det där med maten..ja alltså frukost är svårt, men hellre ngt litet än inget alls..du behöver ju inte börja med världens brakfrukost som vissa kör på.



Jag ser fram emot att få följa utvecklingen :D

Emy

05 May 2010 13:38

Åhh du och jag kan peppa varandra=) Ska försöka komma ut och gå så ofta jag kan=) Idag efter jobbet bär det av=) Vet dock inte om jag ska springa eller om jag ska ta stavarna, hmm får se

Annie

05 May 2010 17:17

Jag skulle gärna vilja ta del av ett sådant schema ;) Behöver också röra på mig, har några kilon att dra ner på. Provade mina klänningar jag hade hemma här - de sitter inte alls bra! Har fixat i ordning min cykel så nu blir de att cykla till skolan, men får vänta tills nästa vecka, icke roligt att cykla långt när den där särskilda veckan i månaden :P

Emy

05 May 2010 19:41

ja skicka det till mig så får jag kolla det=) Har varit ute min runda=)

Julia

06 May 2010 09:27

Hahahaha, ursäkta mig! Men jag måste ju berätta vad som händer i mitt liv, och det har ju hänt! Vi skulle kunna gör såhär, att du inte läser mit nästa inlägg jag kommer skriva?:)

stina

06 May 2010 10:24

Jag älskar visst min telefon! Annars skulle jag inte ha köpt den:) Men jag har kommit fram till att alla telefoner jag har haft, och älskat dem lika mycket. Så har det ju faktiskt strulat. Jag vet också att jag inte är ensam om det. Teknik är ju alltid teknik. Så nokia har säkert sina nackdelar med: ) men jag är redo att prova på nytt iallafall.

Kommentera

Publiceras ej