Powerwalk

1kommentarer

Nu har mitt träningsschema startat. Det startade i måndags, då gick det bra att gå bara 30 minuter på kvällen när det var hyffsat svalt. Igår skulle jag fortsätta min resa mot snyggare kropp och promenera 40 minuter. klockan var 19.00 och solen var stekhet fortfarande!! Jag gick på strandpromenaden, var riktigt mysigt faktiskt men påvägen tillbaka så kände jag hur protesen började bli varmare och varmare och till slut blir ett skavsår till och det är inte lika underbart längre.

Mamma ringde under promenaden och frågade om jag inte skulle komma dit, så det gjorde jag. Vägen dit + det jag hade gått innan blev exakt 40 minuter. Ganska bra på att planera tiden :)
Vi satt och pratade om diverse saker. Och när jag skulle hem och tog på mej protesen igen så inser jag att jag inte kan gå hem, det var plågsamt. Jag hatar skavsår! Så mamma var snäll och skjutsade hem mej på cykeln.


Med facit i hand så avslutar jag denna satsning. Jag kan inte gå om det ska vara såhär. Då får jag ju typ gå mitt i natten för att det ska vara svalt ute. Kändes inge roligt. Därför byter jag riktning och siktar på grupp-pass på Iksu istället. Ikväll ska jag och Jullan prova pilates, det kan komma att bli spännande. Men innan dess ska vi avnjuta en underbar eftermiddag vid älven med fika och strålande solsken!

1 kommentarer

Stina

20 May 2010 16:00

När du började prata om detta, promenads grejen.. Så tänkte jag direkt på att du kommer få dina skavsår, som du får när det blir så varmt. Men det var bra att du försökte iallafall!!:D Gruppträning är inte så dåligt det heller! När jag kommer upp till Umeå, hänger jag gärna på! Jag kommer ju ha det så nära dit;)

Kommentera

Publiceras ej