Biggest Loser

1kommentarer



Sitter och kolla på biggest loser amerika på feman. Jag har fastnat för den här serien just den här säsongen. Men en sak stör jag mej på, det är att det är bara vågen dom kollar på. En tjej ikväll har gått ner as mycket, och väger nu typ 80 kg. Fortsätter hon träna så kommer hon ju inte gå ner lika mycket, beroende på hur hon tränar så kan hon till och med gå upp i vikt pga muskelmassan, för det vet ju alla att muskler väger mer än fett.

Jag vet inte hur man skulle kunna mäta det på något annat sätt, men jag har länge tyckt att det har varit jobbigt att jag har gått upp så mycket i vikt, men saken är ju den att jag har aldrig haft muskler förut, men det har jag nu. Så därför har jag ju hellre muskler och väger 4 kg mer, än att vara bara smal och ha en bra siffra på vågen.

Nu har jag börjat med måttband, mycket bättre att gå efter. För det ger det resultatet man vill ha och inte bara en meningslös siffra. Men när man ser dom ta i så jävla mycket och träna så bra så blir man otroligt taggad att ge sej iväg till gymmet eller bassängen, finns inget som går upp mot ett riktigt hårt träningspass ;) Man känner sej så stolt och nöjd efteråt, det är som en drog nästan,

1 kommentarer

Stina

17 Nov 2010 21:45

Visst är det så.. beror nog på vad man vill med musklerna, se ut som en body builder eller fast kropp med 'normal' underhudsfett. Body builder, då köper jag att muskler väger mera:) Måttband, det är det bästa : ) Ses snart igen:D o du... nu åkte flinet ut;) (melissa)

Kommentera

Publiceras ej