Harry Potter

1kommentarer

Äääsch!! Jag hade tänkt lägga in lite bilder från helgens roligheter, men internet var så jävla slött så istället får jag berätta om Harry Potter och dödsrelikerna del 1. Såg den med Larsson ikväll och den var fantastisk. Me like!

Where to start? Jag vill inte avslöja för mycket, men dom flesta som är inbitna Harry Potter fans vet ju redan vad som kommer att hända :P Den levde upp till mina förväntningar, till skillnad från många andra filmer i serien. Den har nästan fått med varenda kapitell i boken och det var inte mycket som man saknade, lite små grejer kanske, men vad hade man väntat sej?

Det är ett genidrag att dela upp filmen tycker jag, men den här första filmen var lite långsam, det var inte så mycket action i den, men det kommer i nästa film som kommer ut den 15 juli nästa år!! :) En rolig grej är att jag hade gissat vart filmen skulle sluta (när Dobby dör) och jag fick nääästan rätt, det kommer en scen efter det, då voldemort stjäl trollstaven ur Dumbledores grav, sen sluta den :)

Till er som inte har läst böckerna: shame on you!! men i övrigt så tror jag att det är svårt att hänga med för dom förklarar inte så ingående om alla saker (som dom gör i boken), så att rekomendera är att ta med någon som kan förklara för dej om det är något du inte förstår :)
Harry Potter and deathly hollows part 1: Z Z Z Z z (4,5 Zandra toasters, av fem) Rekomenderas starkt!

För er som gillar Twilight så har den sista filmen, Breaking Dawn, preimär 18 november 2011. Den är tydligen också uppdelad i två delar, bara för att dryga ut på det och tjäna mer pengar?!

1 kommentarer

Emy

22 Nov 2010 19:07

Ni är så söta så=D hehe du får jättee gärna skicka bilderna till mig på mejlen, [email protected]=D=D=D

Kommentera

Publiceras ej