Saker ni kanske inte visste om mej

1kommentarer

- När jag är ensam tycker jag om att sminka upp mej, ta på fina kläder och leka att jag är en artist som är superkänd och supersnygg. Där kan jag dansa omkring i många timmar.

- Jag är grymt mörkrädd, låt säga att jag har blivit enormt präglad av alla skräckfilmer som setts genom åren.

- Jag är bortskämd av min pappa. Han ger mej allt jag vill ha. Ända sen jag hade cancer så har han tyckt så synd om mej och har nog trott att han har gottgjort allt det onda som har drabbat mej genom att köpa mej saker i överflöd.

- Som liten var jag en riktig retfia.
Jag älskade att reta mina storebröder, men det slutade allt som oftast med att jag fick stryk och gick till pappa och grät. "Pappa Daniel/Rickard är dum mot mej" Så dom fick alltid skulden. Haha, mission completed!!

- Som liten grät jag även ganska mycket,
så pappa hittade på ett smeknamn som jag har fått leva med sen dess: Skväkan. Fråga mej inte vart det kom ifrån och hur han kom på det.


- Jag tål inte att förlora. Jag försöker hålla god min, men har jag haft en dålig dag så är det lika bra att låta mej vinna, annars slutar inte kvällen nå trevligt.

- Jag är en jäkla sjusovare. 10-12 timmar, nemas problemas. Jag önskar att den är ungdomsfasen skulle ta slut någon gång. Folk säger att ju äldre man blir desto mindre behöver man sova, det regeln gäller inte Zandra.

- Jag gillar inte konflikter, så jag känner många gånger att jag blir trampad på för att jag alltid gör som alla andra tycker. Ibland känner jag också att jag ställer upp lite för mycket, när jag inte alltid får samma hjälp tillbaka.

- Jag avskyr dubbade filmer. Det upptäckte jag när jag såg dubbade Harry Potter. Allting känns så falskt. Och när man som hörselskadad ofta läser på läppar och är lite beroende av att se personen som talar, så är det jätte jättesvårt att höra vad som sägs eftersom att munnen rör sej fel.

1 kommentarer

Julia

29 Nov 2010 13:46

Haha, älskar skväkan :D



Och vetdu, du ska inte låta någon trampa på dig. du måste stå på dig kära vän! Du måste...lova?!

Kommentera

Publiceras ej