Många bollar i luften

3kommentarer

and i like it! Jag tycker om när det är mycket på gång. Dock fasar jag för det här jävla högskoleprovet. Men nu har jag kommit på en plan B. Det är många som ar tipsat mej att jag borde gå den vägen förut, men jag har inte hakat på det förrens nu, nämligen: Undersköterska på komux.

Planen från allra första början var att gå den vägen via gymnasiet, men skoltrött och lat tonåring som jag var så pallade jag inte trycket. Nu har jag tagit upp den planen igen. Hur det väcktes var att jag träffade en sjuksköterska på sjukuset som också ville bli barnmorska. Det visade sej att vi faktiskt hade jobbat ihop när jag jobbade på förlossningen 2006. Hur som helst så hade hon liknande historia som jag = dålig disiplin, tråkigt i skolan och dåliga betyg. Då hade hon pluggat på komvux till undersköterska och höjt sitt snittbetyg...

Och det är alltså precis vad jag tänker göra, men jag har ju fortfarande inte gett upp hoppet om högskoleprovet, men jag sätter hjulet i rullning, så ser vi vart det rullar.
Tänk att jag inte kunde komma på det här tidigare? Suck... men men. det är 11 kurser jag ska läsa. Sammanlagt 1400 p. Fast fyra av dom kurserna har jag redan läst, så det blir bara 7 kurser på 1000 p. Det klarar jag på ett år. Jag ska kontakta en studievägledare, idag hade jag tänkt men telefontiden hade gått ut, så jag provar igen imorgon.

Dom andra bollarna som snurrar just nu är taxileg, bilen och söker en massa nya jobb nu. Ska bort från det är stället inom en snar framtid hade jag tänkt. Och bilen ska fixas, mycket pengar ska läggas ut, men ni ska veta att jag kör min dröm just nu, det är verkligen en pärla och när jag är klar med den så kommer vi aldrig vilja skiljas åt :)

Kram på er.

3 kommentarer

Julia

11 Oct 2010 13:08

Den här komuxidéen är ju bara en succé alltså!! :) Go for it, men de har jag sagt länge ;) Dock tror jag du klarar högskoleprovet denna gång...jag har en känsla i magen som säger det :) Och jag har alltid rätt vetdu ;D

Anonym

11 Oct 2010 13:09

Komvux!!!! Inget annat

Stina

11 Oct 2010 18:17

Hääärligt Zandra : ) även om vi kommer med förslag som undersköterska på komvux osv, så är det viktigaste att du själv kommer fram till det att det inte är sån dålig idé : ) får vi bara hoppas att de ändrar intagningen till uni. Så det blir super för de som också läser på komvux.. enligt rykte så verka de inte så super stor intagning från komvux till uni. men men, vi är inte där än, mkt kan hända:D SES IMORGON:D

Kommentera

Publiceras ej