The social network

0kommentarer

En sen kväll 2003 sätter sig Harvardstudenten och dataprogrammeringsgenit Mark Zuckerberg ner vid sin dator och börjar intensivt jobba med en ny idé. Ur allt bloggande och programmerande växer det fram som snabbt ska komma att bli ett globalt socialt nätverk och en revolution inom kommunikation. Bara sex år och 500 miljoner kompisar senare är Mark Zuckerberg den yngsta miljardären genom tiderna... men för den här entreprenören så leder framgången till både privata och rättsliga komplikationer.

Såg den filmen igår på bio med Jullan. Den var bra, något förvirrande med alla databegrepp men man förstod ändå. När man använder facebook så tror jag inte man tänker på att det finns faktiskt en människa som har skapat idén och skapat sidan, den bara finns där lixom. Inte för att jag använder facebook och jag har inte som avsikt att börja göra det heller bara för att jag har sett filmen. Men en sak är då sant, Mark Zuckerberg är ett geni.

Filmen rekomenderas. Den är rolig på sina håll och väldigt informativ. Så Julia frågade mej hur många toasters den fick och här är mitt svar :)
The social network: Z Z Z Z Z (fem Zandra toasters, av fem) Se den! :)

Kommentera

Publiceras ej