Ny bil

1kommentarer

Nu är jag less! Jag orkar inte ha den här bilen nå mer. Den startar typ aldrig! Varje morgon är det samma procedur: Sätta på pluspolen på batteriet, starta bilen (inget händer) ta fram batteriladdarn, ladda i typ minuter, starta bilen. Fatta hur lång tid det tar på morgonen. Då har jag hellre en bil som startar direkt, så man kan sova några extra minuter istället för att aggera bilmekaniker varje morgon.

Nu ska jag köpa en ny-gammal bil. Tänkte först att jag skulle köpa den här av brorsan, men nu är jag nära att köra ut den för ett stup, så förbannad blir jag på den. Nu visar den noll på tankmätarn, fast jag just har tankat den! Den är ju ohållbart! Så opraktiskt att inte veta hur mycket soppa man har kvar.

Hur som helst så har jag börjat kolla på blocket. Det blir en billig bil, max 10000, men helst under 5000 :) Den ska gå billigt och lagomt stor. Jonas har tydligen mycket att säga till om. Det börjar med att jag hittar en bil, som jag VILL ha, sen pratar jag med Jonas och då säger han allt som är fel och då vill jag inte ha den längre. så han påverkar mej hemskt mycket i köpet. Fast jag ska ändå följa mitt hjärta. BMW och Mercedes ligger mej varmast om hjärtat, men vi får se vad det blir.


Fina bilen som har sett sina sista dagar på vägen, tror jag.

1 kommentarer

Julia

22 Sep 2010 12:18

Men skulle inte bror fix bilen när han sålt den till dej??

Kommentera

Publiceras ej