Polis, polis potatisgris

2kommentarer

I morse när jag körde mina 2 mil till jobbet, så sitter jag och smsar, kör för fort och har inget lyse på och vad händer?? Jag blir stoppad av polisen. Fyy fan va adrenalinet gick upp. Det var blås- och körkortskontroll och han ställde en massa konstiga frågor om bilen och vems den va osv. Det var jättejobbigt. Sen så påpekade han att jag inte hade lyset på och då spelade jag dum och sa att jag inte visste att det inte var automatiskt. Men jag klarade mej helt utan böter, trots mina lag överskridningar. Jag ska då säga er att jag tycker inte om poliser, dom är grymt obehagliga och ska alltid fråga en massa dumma frågor så man blir nervös.

Jag och Julia konstaterade igår att jag snart har haft körkortet i 4 år och det här är faktiskt första gången som jag blir stoppad av en polis. Alltså: Jag har ett prickfritt register, inte så mycket som en parkeringsböter på 3,7 år bakom ratten. Jag är stolt.

2 kommentarer

Julia

15 Sep 2010 16:37

Du hade tur Lindgren du hade kunnat få feta böter vetdu, kanske dax att sluta med smsande när du kör bil?? Och don´t get me started on the fortkörning ;)



Men förutom det är du höjdarchaffis :)

Stina

15 Sep 2010 16:59

hahaha.. jaa. det är sjukt det där.. jag blev sååå nervös när polisen stoppade mig, så jag kunde inte trycka på knappen, så fönstret kunde åka ner, så jag öppnade dörren istället:p

Kommentera

Publiceras ej