Politik

2kommentarer

Nu ska jag faktiskt skriva om politik. Var inne och kollade valresultatet innan jag åkte hemifrån. Vadå minoritet? Jag fattar ingenting, men jag får väl en lektion av pappa sen när jag kommer hem. Han är bra på att förklara och kan väldigt mycket verkar det som :)

Men det är inte det jag ska skriva om, utan det gäller sverigedemokraterna. I Blekinge och Skåne län har över 9% lagt sin röst på SD. Jag vet att alliansen inte vill driva sverige gemensamt med detta parti, men lyssna för faan på va rösterna har visat.

I skåne är det mycket kriminalitet, jag vet inte om det beror på invandrare, men alla har ju någon gång hört talas om rosengård; ett invadrartätt område i Malmö där det alltid tycks vara problem. Om nu inget parti kan sammarbeta med Sverigedemokraterna, så får man väl försöka ta upp den frågan som dom driver starkast och diskutera vad dom ska göra med det.

Jag vet inte hur man ska göra faktiskt. Men kom igen, 9%. Om man jämför med alla andra län i sverige så hade dom typ 5% i snitt. Jag tycker man ska fundera över varför det är så och göra någonting åt det.

PS. Jag röstade INTE på SD. :P Jag taktikröstade på folkpartiet.

Kommun och landstinget så är det tydligen många som vill ha bort sossarna. Jag har aldrig tänkt på det faktiskt, men nog är det mycket i umeå som är ganska bristande. Alla vägar tex, den nya E4an som byggs, ett pajas-projekt skulle jag ville säga. Och för att inte tala m busstrafiken. Sossarna skulle behöva bytas ut, men icket sa nicke, dom sitter kvar 4 år till i båda landsting och kommun. Tummen ner för det!

2 kommentarer

Annie

20 Sep 2010 10:59

Jag vet verkligen inte alls vad jag ska tro, men 94% av svenskarna röstade itne främlingsfientligt iaf...



SV: Jaa, visst är det. ;p Jag kan åka antingen till Stockholm eller till Köpenhamn där ambassaden finns och då är ju köpenhamn betydligt mycket närmare mig än Stockholm, hihi!

Emy

21 Sep 2010 08:30

Det har faktiskt varit mkt lättare än vad jag trodde det skulle vara, jobbiga har varit att det är så sjukt tråkigt, man inser verkligen glädjen med MAAAAAT hehe=P Kör idag oxå sen är det lite mat som får ätas=) 3kg mindre änsålänge, så det är väl helt ok=)



Jag rösta oxå på folkpartiet=) Ang SD vet jag inte vad jag ska säga, men tycker det ligger något i det du säger=)

Kommentera

Publiceras ej