Taxi

1kommentarer

Jag har nu funderat under en längre tid att jag ska köra taxi. Många säger att det är dåligt betalt, men spela roll? Jag ska inte precis jobba som det för resten av mitt liv, bara som en kul grej att prova på. Förra hösten skrev jag till UmeTaxi och frågade, men ingenting hände, sen glömde jag typ bort det.

Nu har jag tagit tag i det igen och u känns det som att jag är ett steg närmare jobbet ;) Ringde chefen på taxikurir och dom skulle låna ut kursmaterial till mej som jag ska läsa på. Sen skulle man kontakta transportstyrelsen och avlägga 3 teoriprov och 1 förarprov, nervöst (tänk om jag inte duger)

Har fått reda på att i taxiyrket så är det en ganska stor mansdominans. Hela 93% är män, så det är nog ingen nackdel att vara tjej. Därför ska jag ha jobbet :)

Vi får se om jag sätter planerna i verket, jag hoppas det, för det hade varit kul att slippa det här jobbet.

1 kommentarer

Julia

27 Sep 2010 12:15

Alltså jag vet!!!!! Vackraste bilderna någonsin ju, nästan :) Jahaaa, då kan man undra vart ni höll hus? vi såg ingen tillstymmelse till fest, bara ett gäng knäppa grabbar som grillade korv :) Lugnt och skönt! Hade jag haft bättre förutsättningar hade jag sprungit runt nydala varje dag..sjukt roligt!



Angående taxijobbet...go for it!!! :D Tror det kommer bli sjukt bra, taxi kurir= taxi direkt?? eller är det ett nytt bolag??:O

Kommentera

Publiceras ej