Det finns 2 saker jag aldrig lär mej...

1kommentarer

Två saker, inte färga håret hemma och aldrig låta mamma gå lös med saxen i mitt hår. Idag gjorde jag det sistnämda. Jag hade en jättefin page frisyr innan som var kortare i nacken och lite längre framtill, när mamma var färdig med mej så blev det tvärt om, kort framtill och långt i nacken. Inte så charmigt.

Inte för att klandra min mamma eller något... Hon gick frisör på gymnasiet, som var för typ 100 år sedan och sedan dess har hon aldrig jobbat som frisör utan bara klippt familjens herrar... därav så är hon inte bäst på att klippa tjej-frisyrer. Men snåltarmen tar vid och jag tänkte att hon kunde toppa, så kunde jag fixa färgningen hos frissan.

I det här läget är det lätt att vara efterklok. Nästa gång kan vi ju hoppas på att jag har lärt mej, men det kanske krävs några gånger till innan det går in.

Gammal bild på mitt långa blonda hår ;) På tisdag blir det förhoppningsvis blont igen.

1 kommentarer

Julia

22 Apr 2011 21:09

Haha! Lena har klippt mig en gång. Det vart bra. Jag tror det dög på dig också, jag kommer då garranterat inte se någon som helst förändring av den sämre sorten :P

Kommentera

Publiceras ej