Hem till Norrland

1kommentarer

Då beger jag mej norrut igen. Sitter på Arlanda och väntar på flyget till Luleå där jag ska träffa Malin, Sanne och Alexander. Med en latte i handen fördriver jag dom kommande 1,5 timmarna med att blogga och lyssna på spotify.

Dom två senaste dagarna har jag spenderat i Göteborg. Jag och Emy tog tåget från Ängelholm och träffade upp Lina som hade med sej sin lilla Neo. Herregud, jag trodde att jag inte gillade barn, men den där lilla plutten gjorde ett gott intryck på mej:)

Vi spenderade hela den soliga dagen på Liseberg, kalaskul!! Åkte jättemånga karuseller, bl.a. balder, kanonen, lisebergsbanan, uppskjutet, flumeride.... På senare dagar har jag lärt mej att älska karuseller så länge dom inte snurrar och inte är sinnesjukt höga, som fritt fall tex, men allt annat ställer jag mer än gärna upp på.

Men nu är det som sagt hem till norr som gäller, hem till en dialekt jag känner igen. Blev lite mobbad för min norrländska i Ängelholm:(
Sen får vi se när jag åker hem igen, men jag har faktiskt lite hemlängtan nu och kläderna börjar ta slut så jag kanske tar mej hem under lördagen beroende på vad Luleå har att komma med;)

Puss på er!

1 kommentarer

Emy

03 Aug 2011 23:07

Underbart att ha dig här!!! Vi kommer alltid mobba varandra för våran dialekter!!:) tycker om daj ändå! Puss!!!

Kommentera

Publiceras ej