Sista dagen på polisen.

1kommentarer

Nu har jag precis kommit hem från min sista dag på jobbet. Känns lite tomt ska jag erkänna, trivdes faktiskt bra på det jobbet. Härliga arbetskamrater, bra arbetstider, roliga och spännande arbetsuppgifter. Att få en inblick i vad myndigheten pysslar med har varit otroligt lärorikt och att verkligen få lära sig hur ett förhör går till i riktiga världen och inte som på CSI ;P Skulle ha varit roligt att se hur många förhör jag har skrivit under mina 6 månader på polisen, det kom jag förstås på nu, så det går nog inte att lösa. Får besöka dom på Skrevcentralen och be dom göra en sammanfattning åt mej.

Jag har blivit skadad från det här jobbet... Jag har, sedan sjuan-åttan, skrivit mej, dej, sej... med E-J och inte med I-G... men på polisen har jag fått skärpa till mej och stava det rätt. Det är som inprintat nu, så när jag bloggar så skriver jag först med I-G för att sen se att det ser helt korkat ut och ändra till E-J. Förhoppningsvis är det en vanesak som är lätt att träna bort igen.

För att återgå till min sista dag på jobbet så blev jag glatt överraskad när alla mina sju arbetskamrater kommer in till mitt kontor med en påse från buketten. Sötnosarna hade köpt mej en blomma och jag anade ingenting. Blev så himla chockad och glad.


En fin ceris-röd orkidée och ett kort där det stod "Lycka till med studierna, önskar Skrivcentralen"

Puss på er!

1 kommentarer

Julia

19 Aug 2011 15:47

Det stavas ju mig och dig egentligen, så varför inte fortsätta med det?? För att göra Julia glad om inte annat ;) men visst att man har blivit ärrad, på diverse sätt :P jag har börjat använda komman hur mycket som helst efter detta! Haha



Det har varit kul att jobba med dig, för det mesta ;) tur att detta inte är slutet för oss. Vi har många äventyr att dyka in tillsammans ännu :D



Jag hoppas jag får en fin blomma när jag slutar också. Det väntar jag mig ;)

Kommentera

Publiceras ej