The one with chicken pox

2kommentarer

Jobbar ikväll... Men har lite rast nu så jag har passat på att dammsuga och torka golvet. Nu sitter jag och ser på Vänner (beroende? Ja)

Alla avsnitt är döpta efter vad de handlar om, såklart! Detta avsnitt handlar om chicken pox dvs. vattkoppor. Pheobe har aldrig haft det så hon blir smittad fort. Enligt vad jag har hört så är det värre att ha det som vuxen därför vill man att sina barn ska smittas när dom är små. Vad jag har hört.
Min mamma minns inte om jag har haft vattkoppor och OM jag mot förmodan har haft det så är hela mitt imunförsvar utraderat av cellgifterna, det betyder att om jag träffa ett barn med sjukdomen så blir jag mest troligt smittad.

Det slog mej när jag tittade på deg här programmet att jag har hellre vattkoppor nu när jag är ung än när jag är gammal... För om det blir värre för vuxna, så borde det ju vara mer farligt ju äldre man är, plus att det skulle vara drygt att få det när sina barn får det.
Vart vill jag komma med detta? Jo, känner ni någon som har vattkoppor eller när någon ni känner får det så vill jag också bli smittad, kontakta mej då ;)

Nu ska jag återgå till jobbet.

Puss på er!

2 kommentarer

Stina

20 Aug 2011 22:45

Det är sant:S Gunnar fick det när han va 40, han blev helt utslagen o fick ligga på sjukhuset, om jag inte minns fel - så ja, det är farligare i vuxen ålder. Jag har inte heller haft det , mamma tro iaf inte det?! men minns att mamma försökte få oss bli smittade. Fällman släkten... Eftersom jag ha haft körtelfeber så kanske jag blev starkare mot sånt;)

Julia

21 Aug 2011 21:43

Ohh. Håll dig i skinnet :S du vill inte ha det! Kan man inte ta nå piller mot det??

Kommentera

Publiceras ej