Tjaa!

1kommentarer

Ny vecka, nytt citat: "Man kan inte bestämma när och hur man ska dö. Det enda man kan bestämma är hur man ska leva." -Joan Baez
Så klokt så klokt.

Nu är första skoldagen avklarad, mycket info har jag och mina klasskamrater fått. Dock så gillar jag inte statusen på den här utbildningen. Eller det är säkert jättebra egentligen men när vi satt i aulan och när rektorn och kuratorn skulle informera om div. tråkig info så pratar dom som om vi vore trög i kolan hela bunten.. För faaan, vi är väl vuxna? Och förstår ett betydligt mer komplicerat språk än vad dom verkar tro! Upprörd var jag och satt och himlade med ögonen i stort sett hela tiden. Men det är klart, det är ju många nysvenskar som går på komvux också, så det kanske är nödvändigt för att alla ska förstå men det kändes ibland som att det var särskolan dom talade till och inte 20 plussare.

I morgon ska jag träffa min mentor och lägga upp min studieplan, det är en timme mitt på dagen så jag försöker fundera ut vad jag ska utnyttja resterande tid till. Blir väl att träna lite och fixa böcker till dom kurserna jag ska läsa. På tal om träning... första simpasset ikväll sen i början av juni, ska bli spännande och se hur formen är. Sen blir det träningsläger till helgen, jaa veckan är rätt så fullspäckad med jobb, skola, träning. Det återstår att se hur länge jag pallar det här tempot innan förkylningarna infinner sej.

Puss på er!

1 kommentarer

Julia

22 Aug 2011 22:22

Man kan störa sig som aldrig förr. Men what to do liksom? Ba å gå vidare :) spännande att få se böckerna sen också :D vi hörs imorgon om träning vetja! :)

Kommentera

Publiceras ej