Spänning

1kommentarer

Idag är det en dag kvar tills jag får besked om jag får flytta till sjuksköterskeprogrammet i Umeå till vårterminen. Spännande. Nä, men helt ärligt så har jag inte tänkt på det så mycket för jag är helt inställd på att plugga i Övik en termin till och det gör mej ingenting. Visst skulle jag vilja komma in i studentlivet lite mer, gå på sittningar och studentfester och lära känna klasskompisarna.... men det funkar att plugga i Övik, jag har vant mej. Vi har inte föreläsningar/seminarium varje dag, så det blir att man åker till skolan två-tre ggr/vecka. Tråkigt är dock att plånboken blir väldigt lätt, väldigt fort.

Så i morgon får jag alltså veta.

Idag är det "egna studier" och jag måste verkligen sitta med skiten. Känner mej så himla långt efter. Igår satt jag hela eftermiddagen och lyssnade på streamade föreläsningar om basal cellbiologi. Ja, det är lika tråkigt som det låter. Det är bara att gilla läget.
Det vi ska kunna till "duggan" (första delen av tentan, på tisdag) är:

Grundläggande kemi och fysik
Cellbiologi
Nervsystemet
Sinnena
Endokrina systemet - hormoner
Skelettet
Musklerna

Eran intresseklubb antecknar, jag vet. Men herregud, jag tror inte ni inser hur mycket det är att lära sej på 2,5 vecka. Suck. Det är riktigt intressant, men man får lite smått panik. Som tur är så är duggan inte avgörande, men det kan vara bra att ha dom poängen som lite försprång inför tentan.

Nu: plugg!

Puss på er!

1 kommentarer

Emy

07 Dec 2011 22:46

Haha jag älskar min jacka!! Varm och go, mysig att mysa ner sig i på tågen :p

Haha med skånskan blir allt roligt!! :p

Kommentera

Publiceras ej