Vatten över huvudet.

1kommentarer

Dugga på tisdag och ni ska veta att paniken stiger för mina klasskompisar. Alla är ju fullkomligt galna och får det att låta som att det är världens undergång om man inte klarar duggan. Shiiit, calm down! Jag har i alla fall tagit på mej alldeles för mycket. Måste verkligen sitta och plugga hela tiden för att få in något, dock så ska jag jobba 18 timmar i helgen, fre, lör, sön... Känner såhär i efterhand att jag gärna hade haft helgen fri, men nu är det bara att bita i det sura äpplet och göra det jag har tagit på mej.

Det finns många ramsor för att lära sej att rabla alla latinska namn och dess funktioner i kroppen utantill. Några exempel för att underlätta inlärandet:

Some say marry money but my brother says big breast matter more.


Den anger vilka utav cranialnerverna som är till Motoriska nervsystemet, Sensoriska nervsystemet och Både och... Smart.

Oh, Oh, Oh To Touch And Feel Various Girls' Vaginas And Hymens

Den ramsan anger i vilken ordning dom olika cranialnerverna kommer. Olfactory nerve, Optic nerve, oculomotor nerve, trochlear nerve, trigeminal nerve, Abducens nerve, Facial nerve, Vestibulocochlear nerve, Glassopharyngeal nerve, Vagus nerve, Accessory nerve, Hypoglossal nerve.

Visst läser jag en fantastiskt rolig kurs? ;) Rena grekiskan, fast på latin.

Puss på er!

1 kommentarer

Jullan!

09 Dec 2011 14:55

Jag fattar typ.....noll :P Men det fattade säger jag så här om; Jag förstår!!!!!! Men snart är det jul, då blir det bra :)

Kommentera

Publiceras ej