Jag känner mej så utnyttjad

2kommentarer

Jag är sånn som person att jag tycker om att hjälpa andra. Jag släpper allt jag har i mina händer för at fixa och dona och hjälpa andra med problem. Jag gör det för att jag är snäll och för att jag bryr mej om andra, men va fan får jag tillbaka? Tack? Ne, skulle inte tro det.

Meningen med att hjälpa andra är ju för att man vill ha uppskattning, men det verkar ingen kunna ge mej. Jag kanske ska sluta med det då, vara egoistisk i alla lägen och bara tänka på mej själv för då slipper jag åtminstånde känna mej utnyttjad.

Jag tänkte ut en idé som skulle underlätta för en person, men när jag inte kunde ro den idén i land så fick jag skiten för det, då var allt helt plötsligt mitt fel. Det känns lagom kul kan jag säga. Så nu mår jag dåligt över att jag inte kan lösa situationen.


Man kan inte både ha kakan och äta den.

2 kommentarer

Julia

27 Feb 2011 11:32

Man kan inte både ha kakan och äta den! Så rätt!!

Säg ifrån!



Du ska inte må dåligt över något, snarare må bra över att du faktiskt ställde upp och försökte hjälpa. Du kan inte göra mer än så lixom....



Personen i fråga bör ta sig en funderare!! Du tar inte hur mycket skit som helst!

Stina

01 Mar 2011 09:00

Allt beror på hur man definierar det. Det som är viktigaste är att man kommunicera, och berätta för personen i fråga.. och jag hoppas att h*n vet detta innan du skrev det här på bloggen. Du kanske tycker att du finns och hjälper mycket, men för personen i fråga kanske inte upplever det så?



Sen som Julia skriver, du gör det du känner att du vill göra och bak i huvudet vet att du inte kan kräva så mycket mer tillbaka, men gör du mer, än du kanske inte riktigt ha lust med eller ork, så kanske du måste se till att du får något tillbaka - allt genom kommunikation.

Kommentera

Publiceras ej