LCHF

4kommentarer

Som jag har tjatat ihjäl min omgivning med detta jävla LCHF. Low carb high fat. Alltså, man plockar bort alla kolhydrater i måltiden och äter lite mer fett än vanligt typ. Jag är inte jättepåläst, men jag tycker det låter förnuftigt, så nu ska jag börja :)

Ikväll lagar jag maten till Pappsen och Gunilla. Broccoligratäng, lax och sås. Gooott! Det bästa med den här dieten är att man behöver inte minska ner på det goda, sås kan man äta i mängder :) Dock så ska jag tillägga att jag kommer inte följa dieten fanatiskt. Om man blir bjuden på middag tex kommer jag inte säga nej till pasta och om man äter ute så finns det ju undantag. Bröd kommer att slinka ner då och då. Och godis och chips kommer också slinka ner sådär ibland.

Men det bästa med att jag har haft godis och chipsförbud ett helt år är att nu är jag inte så jättesugen på det, och därför är det mycket lättare att hålla sej borta från det :)

4 kommentarer

Stina

04 Jan 2011 18:03

vavava.. vänta här..! Har du börjat att käka broccoli?!:p

Stina

04 Jan 2011 18:03

vavava.. vänta här..! Har du börjat att käka broccoli?!:p

Julia

04 Jan 2011 20:09

Haha, ja jag har kommit igång ;)



Du är taggad, och det låter jätteroligt :D Hoppas du influerar mig ocksååå...;)

Stina

05 Jan 2011 09:45

Joo : p ska kolla upp hundförsäkringen osv också.



haha:D ja, jo iofs. man har ju börjat ätit svamp o grejer, så man borde kanske prova på broccoli nu, vad är godast? kokta eller?

Kommentera

Publiceras ej